Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

Hoe werkt AfterPay? 'Het is meer dan een betaalmethode'

donderdag 17 mei 2018

Achteraf betalen wordt steeds populairder in Nederland. De mogelijkheid om achteraf te betalen geeft consumenten een stukje zekerheid. De klant weet dat hij of zij pas hoeft te betalen na ontvangst en beoordeling van de bestelling. Dit geeft een gevoel van rust en vertrouwen. In Nederland is AfterPay de meest gebruikte achteraf betaalmethode. Ruim 67% van de Nederlanders kent AfterPay en ruim 4 miljoen Nederlandse consumenten maakten al gebruik van de betaalmethode.



Achteraf betalen onderdeel customer journey

AfterPay wil niet enkel een betaalmethode zijn, maar ziet haar rol als een belangrijk onderdeel van de hele klantreis. Ook na het verlaten van de check-out loopt deze klantreis nog door. ‘AfterPay draagt voor de klant bij aan een algehele positieve shopervaring. En dat is waar AfterPay voor staat: blije klanten. Die komen namelijk terug!’, aldus Pascal Vincken, Managing Director van AfterPay.


Hoe kan er betaald worden na ontvangst van de bestelling?

Wanneer uw klant in de check-out kiest voor betalen met AfterPay, wordt binnen 2 seconden een gegevenscontrole uitgevoerd waarna de klant gelijk bevestiging krijgt over het slagen van de bestelling. Via notificaties in de app en e-mails wordt de klant op de hoogte gehouden over de status van de betaling. Zo heeft uw klant rustig de tijd om de bestelling te beoordelen en zelf het betaalmoment te kiezen.

Wat gebeurt er als een AfterPay-rekening niet wordt betaald?

Na ontvangst van de bestelling heeft uw klant 14 dagen de tijd om te betalen. Is het bedrag dan nog niet ontvangen? Geen probleem, de klant ontvangt altijd eerst een reminder zonder verdere kosten. AfterPay wil zoveel mogelijk voorkomen dat een betaling moet worden overgedragen aan een incassobureau. Dit levert geen blije klanten op en AfterPay wil juist herhaalgebruik stimuleren door een positieve beleving voor iedere klant te creëren.


Meer weten over een klantvriendelijk herinneringsproces? Bekijk de credit management oplossing van Buckaroo, te combineren met AfterPay.


Hoe wordt een AfterPay-rekening betaald?

Met AfterPay geeft u klanten de vrijheid om zelf te kiezen hoe ze betalen. Dit kan via iDEAL met de betaalknop in de e-mail, vanuit de AfterPay app of de online omgeving My AfterPay. In de app en online omgeving heeft uw klant altijd een overzicht van alle gedane betalingen met AfterPay. Klanten kunnen ook kiezen voor een handmatige overboeking met de meegezonden betaalgegevens.


AfterPay neemt met hun betaalmethode zorgen weg over risico’s, want u krijgt de orderwaarde gegarandeerd uitbetaald. Zo weet uw klant weet precies hoeveel, hoe en wanneer hij of zij kan betalen. En u als aanbieder weet precies hoe, wat en wanneer u uitbetaald wordt. AfterPay is makkelijk en snel aan te sluiten.

Meer informatie over Afterpay?
Kijk op onze AfterPay pagina.

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Elke maand payment insights in uw inbox? Meld u aan... Verzenden