Betalen met Tinka uitkomst voor duurdere aankopen

Een nieuw bankstel, een eetkamertafel of een HiFi-set. Ook grote en duurdere aankopen doen we steeds vaker online. En in lockdown konden we niet anders. De vraag is alleen; welke betaalmethode kies je in de checkout? Durf je als consument vooraf met iDEAL te betalen, of kies je toch liever voor de zekerheid van achteraf betalen? En kan de koper het bedrag wel in één keer bekostigen? Een vraagstuk waar betaalmethode Tinka op inhaakt.

Tinka: consument kiest het betaaltempo

Wanneer je als consument liever niet het hele bedrag in één keer wil voorschieten, biedt Tinka uitkomst. Tinka is een online betaalmethode waarbij je als consument achteraf kan betalen. Consumenten kunnen zelf bepalen hoeveel ze aflossen en in welk tempo.


Maar hoe werkt het voor de webshop? De koper betaalt via de checkout van de webshop. Tinka stort het aankoopbedrag op de Buckaroo Derdengeldenrekening. De webshop ontvangt het bedrag met de eerstvolgende uitbetaling van de PSP. De consument maakt een betaalafspraak met Tinka. De klantenservice van Tinka neemt de volledige opvolging van de betaling uit handen. De consument heeft dus geen contact meer met de webshop (of met Buckaroo) over de betaling. Die is immers al voldaan via Tinka.

Het verschil met andere achteraf of gespreide betaalmethoden

Het voordeel van Tinka is dat consumenten snel kunnen afrekenen. Als je als consument al eerder hebt betaald via Tinka hoef je zelfs je gegevens niet meer achter te laten en gaat het checkout-proces nóg sneller. Het voordeel voor de webshop is dat er gegarandeerd betaald wordt en het bedrag met de eerste volgende uitbetaling van Buckaroo ontvangen wordt. Het voordeel voor de consument is dat zij zelf het betaaltempo bepalen. Het aflossingstermijn, de frequentie en het bedrag wordt afgestemd op de financiële situatie en wensen van de consument. Een eerste aanbetaling is niet nodig. Een ander voordeel is dat consumenten bij Tinka een shopkrediet kunnen afnemen dat bij meerdere webwinkels te besteden is. Consumenten hebben dus niet voor elke aankoop een losse afbetalingsregeling nodig.

"Tinka is een uitkomst voor duurdere aankopen waarbij soms wat terughoudendheid is in het online aankoopproces.”

— Tiede Dijkstra, sales manager bij Tinka.

Wanneer heeft de Tinka betaalmethode de voorkeur?

Tiede Dijkstra, sales manager bij Tinka: “De flexibiliteit die Tinka biedt en de mogelijkheid om bij verschillende webshops met dezelfde betaalmethode te betalen is van grote meerwaarde voor de consument. Maar ook voor de webshop. Zij zien door Tinka een hogere conversie in de checkout. Tinka is een uitkomst voor duurdere aankopen waarbij soms wat terughoudendheid is in het online aankoopproces. Zoals bijvoorbeeld in de groeiende home & garden-sector.” 

Voorbeeld. Stel je voor je gaat deze maand verhuizen, je koopt een bank, een wasmachine, een badkamer en doet dit bij verschillende webshops die Tinka aanbieden. Het totale openstaande bedrag kun je dan gewoon twee of drie maanden later betalen met je gestorte vakantiegeld. Wil je er iets langer over doen? Dan kan dat ook. Je betaalt voor deze betaalservice 9,9% rente per jaar. Extra of eerder aflossen kan altijd.


Rob Baas, Head of Sales bij Buckaroo: “Tinka biedt een grote meerwaarde voor webshops met duurdere producten, laten we zeggen tussen de 200 en 2500 euro. Tinka biedt het vertrouwen en de ruimte om zelf een betaalplan te kiezen. Iets waar een consument op dat soort momenten veel behoefte aan heeft.”

“Tinka biedt het vertrouwen en de ruimte om zelf een betaalplan te kiezen.” 

— Rob Baas, Head of Sales bij Buckaroo

Gespreid betalen, hoe gaat dat in praktijk?

Consumenten hebben met Tinka de vrijheid om (terug) te betalen op de manier zoals zij dat willen. Dit kan achteraf of gespreid en volledige toegespitst op hun eigen financiële situatie. De webshopeigenaar kan voor verschillende productgroepen op maat gemaakte betaalmogelijkheden aan te bieden. In een markt waarin BNPL niet meer weg te denken is en een steeds grotere rol gaat spelen, vindt Tinka de vrijheid om te kiezen en een betaalplan in te richten naar specifieke situaties belangrijk. Tiede: “Het moet helder zijn en verantwoord.”

Samenwerking met de Payment Service Provider

Tiede: “Payment service providers zijn essentieel voor het aanbod van onze producten aan consumenten. Wij werken graag samen met Buckaroo, ze zijn zeer belangrijk om onze propositie uit te rollen. Zij verzorgen een naadloze aansluiting en voorzien hiermee in een geconsolideerde betaalstroom richting de merchant.”

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Tinka voor jouw webshop?

Op donderdag 17 juni vertelde Karlheinz Toni, CEO van Tinka er meer over tijdens het webinar “Conversie verhogen met augmented reality en een goede betaalstrategie”. Kijk het hier terug

> Of ga naar de Tinka productpagina voor meer informatie.

Lees ook:

Retailwebinar gemist? Bekijk 'm terug.

Op donderdag 17 juni organiseerde Buckaroo een retailwebinar. Gehost door Michiel Beekman en Marijn de Kok. Kijk het webinar nu terug.

Lees meer

Bied jij al achteraf betalen aan?

Wist je dat er verschillende vormen van achteraf betalen zijn? Zo kunnen jouw klanten betalen na ontvangst, betalen in delen of betalen op krediet. Jolien vertelt je er meer over.

Lees meer

Whitepaper: je online betaalstrategie

Succesvol opstarten, uitrollen en perfectioneren van je betaalproces doe je zo! Met praktijkvoorbeelden van Auto.nl, VD.nl en het Belgische POM.

Lees meer