Hoe Mega Energie haar klanten snel en simpel laat betalen

Mega Energie is een relatief nieuwe energieleverancier in Nederland. Afgelopen periode was een roerige tijd op de energiemarkt. De energieprijzen liepen hoog op en sommige mensen konden de energierekening nog maar met moeite betalen. Als gevolg daarvan merkte Mega Energie, net als andere energieleveranciers, een stijging van het aantal niet-betalende klanten. Hoe heeft Buckaroo Mega Energie hierbij geholpen?

Simpel en snel betalen

Mega Energie ging op zoek naar een betaalpartner om de betalingsbereidheid onder haar klanten te vergroten en het betaalproces te versimpelen en te versnellen. Een cruciale voorwaarde daarin was de acceptatie van iDEAL-betalingen. Buckaroo heeft een koppeling gemaakt met de accounting software van Mega Energie om zo Pay per Email met iDEAL betaallinks te kunnen integreren in het betaalproces. Dankzij deze integratie is zowel het betaalproces, als het inzicht in het betaalgedrag van haar klanten verbeterd.

"Buckaroo heeft ons geholpen bij het versimpelen van het betaalproces voor onze klanten. We hebben nu meer grip en inzicht op openstaande bedragen, waardoor we gericht actie kunnen nemen als er betalingsachterstanden ontstaan."

— Alexander van Meeuwen, Managing Director bij Mega Energie

Persoonlijk betaalverzoek

Met de Pay per Email-oplossing van Buckaroo kan Mega Energie haar klanten op ieder gewenst moment verzoeken om een betaling te voldoen. Hierdoor ligt de drempel om te betalen voor de klant veel lager. Het betaalverzoek is volledig ingericht in de huisstijl van Mega Energie, zodat het duidelijk herkenbaar is voor haar klanten. Het toevoegen van een betaallink aan het betaalverzoek heeft een groot effect gehad op de conversie. De klanten van Mega Energie betalen nu gemiddeld één week eerder. Daarbij zijn de niet correct geboekte betalingen verminderd met 50%!

Betaalverzoek van Mega Energie
Betaalverzoek van Mega Energie

"Bij Buckaroo hebben we een sterke focus op het vereenvoudigen van het betaalproces voor onze klant. Hoe makkelijker je betalen maakt, hoe eerder een consument de factuur betaalt. Precies dit hebben we samen met Mega Energie gerealiseerd voor hun herinneringsproces."

— Flip Roose, Sales Executive & Partner Manager bij Buckaroo

Lees ook:

Hoe maak je een betaalherinnering zo klantvriendelijk mogelijk?

Het percentage betaalde facturen wordt mede beïnvloed door het optimaal inrichten en vormgeven van je betaalherinnering. Bekijk onze tips.

Lees meer

Whitepaper: Optimaliseer de customer journey

Hoe je voorkomt dat klanten tijdens het betaalproces afhaken lees je deze gratis whitepaper. Aangeboden door Buckaroo in samenwerking met MT.nl

Lees meer

Een iDEAL betaallink meesturen

Met de komst van de iDEAL betaallink zal de uitfasering van de acceptgiro nog sneller gaan verlopen. 

Lees meer