iDEAL wordt vernieuwd

iDEAL is niet meer weg te denken uit het Nederlandse betaallandschap. Het is de populairste online betaalmethode in Nederland met meer dan 1 miljard transacties per jaar. Maar het online shoppen en betalen verandert snel en daarmee ook de wensen van de consument en van jou als ondernemer. Om in te spelen op deze veranderende markt wordt iDEAL vernieuwd.

Het nieuwe iDEAL biedt jou als ondernemer meer mogelijkheden. Ook jouw klant krijgt meer controle over zijn/haar betaalproces. Hij/zij bewaart deze voorkeuren en gegevens eenvoudig via de bank in zijn/haar iDEAL-profiel. Zo bepaalt de klant zelf hoe hij/zij betalingen goedkeurt: met alleen een bevestiging dankzij klantherkenning, op de betaalpagina via de QR-code of op de traditionele manier via de bank met bankpas en scanner. In de toekomst zullen meer diensten worden toegevoegd, zoals terugkerend of later betalen.

De binnenkort aangeboden diensten maken jouw checkout-proces sneller en eenvoudiger, bij iDEAL 'Snel bestellen' ontvang je bij de betaalbevestiging ook de adresgegevens van je klant. Dit zorgt voor meer gemak voor jouw klanten en conversieverbetering.

De nieuwe betaalpagina wordt geleidelijk geintroduceerd
De nieuwe betaalpagina wordt geleidelijk geintroduceerd

De vernieuwing van iDEAL met een centrale technische infrastructuur zorgt er ook voor dat er sneller ingespeeld kan worden op veranderingen in betaalgedrag en nieuwe wensen uit de markt. Op deze manier kan iDEAL haar leidende rol binnen het betaallandschap behouden.

Wat zijn de voordelen voor jou als ondernemer?

Het vernieuwde iDEAL geeft aanbieders veel voordelen:

  • Hogere conversie dankzij meer gebruiksgemak en extra checkout-diensten;
  • Bredere inzetbaarheid door nieuwe betaalopties via de bekende en vertrouwde betaalmethode;
  • Verbeterde klantervaring; minder frictie en de mogelijkheid om de klant in de checkout-omgeving te houden op de computer, geen uitstap meer naar de bank.
  • Eenvoudigere integratie; dankzij push van de betaalstatus en het overnemen van de bankselectie door de iDEAL-betaalpagina.
Accepteer marketingcookies om de video te bekijken

Omdat iedereen de nieuwe iDEAL-diensten kan gebruiken op basis van eigen voorkeuren zijn zowel de betaler als aanbieder in control over de manier waarop de betaling plaatsvindt. Met de nieuwe diensten blijven we met iDEAL, net zoals de afgelopen 16 jaar, veilig en gemakkelijk online afrekenen!

Wat betekent dit voor jou als ondernemer?

Op dit moment worden de laatste puntjes nog op de i gezet, daarna start de uitrol van het nieuwe iDEAL. Bij de lancering zijn het kortere betaalproces op basis van klantherkenning en iDEAL Snel bestellen al beschikbaar. De rest zal snel volgen en wordt ontwikkeld in samenwerking met de markt.

Deze blog is geschreven door en overgenomen van Currence, merkeigenaar van iDEAL. Lees ook: https://www.ideal.nl/het-nieuwe-ideal/.

Lees ook:

Handelsbanken stopt per 1 oktober met het aanbieden van iDEAL

Per 1 oktober heeft Handelsbanken besloten te stoppen met het aanbieden van iDEAL en met het aanbieden van de Betaalpas en Gold Card.

Lees meer

iDEAL steeds vaker gebruikt voor buitenlandse aankopen

Uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor Q2 2021 blijkt dat consumenten minder vaak betalen via creditcard en PayPal bij buitenlandse webshops. In plaats daarvan maken ze vaker gebruik van iDEAL bij cross-border aankopen.

Lees meer

Explosieve groei voor iDEAL in 2020

Het aantal betalingen met iDEAL in 2020 groeide met meer dan 30%. In de lockdown-maand december zelfs meer dan 40%. Currence deelde de cijfers met Buckaroo.

Lees meer