Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

De Hartstichting omarmt nieuwe betaalinitiatieven

Doneren wordt - net als betalen - steeds laagdrempeliger. Dat moet ook wel, want niet iedereen heeft tegenwoordig nog contant geld op zak. Niet alleen donateurs zijn lastig te werven, maar ook collectanten. Dat realiseert de Hartstichting maar al te goed. ‘Doneren moet met zijn tijd mee.’

Doneren via iDEAL QR-code
Om doneren gemakkelijker te maken omarmt de Hartstichting nieuwe initiatieven op gebied van betalen. Zo starten zij in de collecteweek van 8 - 14 april 2018 met de mogelijkheid om te kunnen doneren via een iDEAL QR-code. Hiermee kan aan de deur betaald worden via de smartphone en de hoogte van het bedrag is door de donateur zelf aan te passen.

Nieuwe doelgroep

‘Doneren moet met zijn tijd mee’, zegt Ronald Schouten, teammanager acties & evenementen bij de Hartstichting. ‘We willen het gemakkelijker maken om een donatie te doen én een nieuwe groep collectanten aanspreken.’ Vooral jongeren gaan niet meer zo snel langs de deur om te collecteren, liever doneren zij online en via smartphone. Daarom is het mogelijk om een eigen donatiepagina op te zetten, bijvoorbeeld voor een sponsoractie.

Lage kosten

Bij een donatie moet zoveel mogelijk van het bedrag naar het goede doel gaan uiteraard. Belangrijk bij de zoektocht naar nieuwe betaalmethodes is daarom dat de kosten laag blijven. De mogelijkheid om iedere collectebus met een pinapparaat uit te rusten valt daarmee af. Ook de transactietarieven voor bijvoorbeeld iDEAL, Paypal en creditcard wegen mee. Daarom biedt Buckaroo een speciaal tarief aan voor Goede Doelen.

Wilt u meer weten over iDEAL QR of mobiel doneren?

Vraag meer informatie aan

“We willen het gemakkelijker maken om een donatie te doen én een nieuwe groep collectanten aanspreken. ”

Ronald Schouten - Hartstichting


De rood omlijnde formulieren zijn niet correct of volledig ingevuld

Uw gegevens worden niet gedeeld met derden. Voor meer informatie lees onze privacyverklaring.

Meer cases van Buckaroo

WERKBONNEN MAKEN IN EEN APP MET Bekijken »
Mobiel betalen en achteraf betalen bij Bekijken »
De eigen online giftcard van Bekijken »
Elke maand payment insights in uw inbox? Meld u aan... Verzenden