Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

6 tips om uw cashflow te verbeteren.

donderdag 15 september 2016

Lange betalingstermijnen en bewust laat betalen zorgen voor een rem op de groei van uw bedrijf. Een betere cashflow is voor elk bedrijf van groot belang. Met onze ervaring op het gebied van effectief credit management kunt u met de volgende 6 tips een verbeterde cash flow realiseren.

Uit het European Payment Report, (EPR) onlangs gepubliceerd door Intrum Justitia, blijkt dat in 2015 gemiddeld 2,6% van de Nederlandse facturen niet wordt betaald. Een kwart van de bedrijven geeft zelfs aan de betalingsmoraal als bedreiging te zien voor het voortbestaan van het bedrijf.
Onderstaande zes tips helpen uw vorderingen sneller en efficiënter te innen.

1. Start met automatiseren
Maak het uw klant zo eenvoudig mogelijk om openstaande facturen te betalen. Uit het EPR blijkt dat ruim zes van de tien bedrijven te late betalingen wijdt aan een slechte administratie. Om betalingen zo efficiënt mogelijk te laten verlopen is de eerste stap een automatiseringsslag. Denk hierbij aan een schaalbare oplossing die ervoor zorgt dat het gehele credit management proces uit handen wordt genomen.

2. Spreek gericht uw klanten aan
Wanneer uw bedrijf verschillende klantgroepen bedient is het waarschijnlijk dat deze een verschillend betaalgedrag hebben. Uiteraard wilt u hier op in kunnen spelen. Bent u internationaal actief? Houdt dan rekening met een systeem dat met verschillende talen ondersteunt. Kortom, zorg voor volledige flexibiliteit. Zorg met de inrichting per klantgroep voor een adequaat credit management welke resulteert in snellere betalingen, minder openstaande vorderingen en een gezondere cashflow.

3. Betalen, factureren, herinneren én incasseren binnen één systeem
Het is van belang dat uw klanten in zo min mogelijk stappen de factuur betalen. Buckaroo ’s credit management (BCM) stelt u in staat om facturatie, betalingen en automatische opvolging te combineren. Uniek is dat herinneringen worden voorzien van een geïntegreerde betaalknop waarmee uw klanten het openstaande bedrag direct kunnen voldoen.

4. Real-time inzicht
Voor de cashflow van uw bedrijf is real-time inzicht in de debiteuren portefeuille van belang. Het credit management systeem dient uitgebreide rapportages te verzorgen, waarbij op factuur- maar ook op debiteurniveau inzicht wordt gegeven in de laatste stand van zaken. Zoekfuncties zorgen ervoor dat alle gegevens snel en eenvoudig beschikbaar zijn.

5. Betaalregelingen inrichten en administreren
Indien uw klant niet direct aan zijn betalingsverplichting voldoet kan het noodzakelijk zijn om een betaalregeling af kan spreken. Deze regeling wilt u natuurlijk in uw systeem vastleggen. Vervolgens dient de regeling opgevolgd te worden. Wanneer de betalingsregeling niet wordt nagekomen dient de klant herinnert te worden aan de afspraak en de betalingsverplichting en zo goed mogelijk gefaciliteerd te worden in het daadwerkelijk doen van de betaling.

6. Automatische koppeling met een incassobureau
Indien een factuur uiteindelijk niet is voldaan kunt overwegen een incassobureau in te schakelen. Let bij uw keuze op een credit management systeem dat een automatische koppeling heeft met een incassobureau. Dit scheelt u veel tijd en werk.

Bovenstaande zes tips dragen bij aan een verbeterde cashflow. Heeft u ook een uitdaging in uw cashflow en zou u hier graag met iemand over praten? Buckaroo geeft u graag advies. Neemt contact op via sales@buckaroo.nl of telefonisch via 030-7115010. Tevens vindt u hier meer informatie over onze credit management oplossing.

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden