Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

Buckaroo news & updates

donderdag 4 januari 2018

Nieuw jaar, nieuwe updates. In het laatste kwartaal van 2017 heeft het technisch team van Buckaroo aan een aantal nieuwe en verbeterde functionaliteiten gewerkt. Zo kunt u de volgorde van de betaalmethoden bepalen, kunt u die oude achtergebleven facturen alsnog inlezen en opvolgen via Buckaroo Credit Management en is er steeds meer mogelijk op gebied van herhaalbetalingen en Subscription Services.

Volgorde betaalmethoden

Welke volgorde hanteert u in de check-out? Nederlandse webshops zullen waarschijnlijk iDEAL als eerste betaalmethode in de check-out kiezen. Voor Belgische webshops is Bancontact de nummer één betaalmethode. En internationale shops zetten wellicht liever PayPal, Mastercard of Visa bovenaan. De juiste volgorde kan bijdrage aan een hoger inningspercentage.

Goed nieuws! Vanaf heden kunt u zelf de volgorde van betaalmethodes in de check-out bepalen. Direct wijzigen? De technische informatie is te vinden op dev.buckaroo.nl/Apis ('ServicesSelectableByClient')

Eenvoudiger bedrag terugstorten via eps

Heeft u Oostenrijkse klanten met een retour? Dan kunt u nu met één druk op de knop de terugbetaling regelen. U hoeft als winkelier hiervoor geen bankgegevens, zoals IBAN, BIC en tenaamstelling, op te vragen bij de consument. Wel zo gemakkelijk.

Update goedkeuringen

Eerder dit jaar lanceerde het technisch team van Buckaroo op veler verzoek het “vier ogen principe”, waardoor een terugbetaling aangemaakt kan worden. Deze dient vervolgens door een ander (of jezelf) geautoriseerd te worden. Deze nieuwe functionaliteit is met open armen ontvangen en met behulp van feedback doorontwikkeld.

Wat is er nieuw? Degene die dient te autoriseren ontvangt een mailtje ter notificatie. Dien je een betaalverzoek in die geautoriseerd dient te worden, dan krijgt of krijgen de ontvanger(s) daarvan bericht. Zo hoef je als gemachtigde niet doorlopend te checken of je openstaande betaalverzoeken hebt staan.

Sepa Direct Debit

Automatische incasso via SEPA direct debit wordt steeds populairder. En dat brengt verzoekjes en doorontwikkeling met zich mee. Automatische incasso's starten is al enige tijd mogelijk via een eerste transactie via iDEAL. Dit kan nu ook voor buitenlandse betaalmethoden: Bancontact en Sofort. Zo kunt u incasso’s verwerken voor heel Europa.

Oude facturen toch nog opvolgen

Via de Buckaroo Credit Managementoplossing kunt u herinneringsschema’s instellen voor facturen die (nog) niet betaald zijn. Is het betaaltermijn verstreken? Dan krijgt de ontvanger een herinnering. Maar wat nu als u nog een aantal oude facturen heeft liggen die nog betaald moeten worden? Dan wilt u niet dat de Buckaroo Credit Management-oplossing gaat tellen vanaf het moment van uploaden, maar de originele factuurdatum overneemt. En dat is mogelijk.
Facturen met een datum in het verleden (die nooit eerder zijn ingelezen in Buckaroo) kunnen toch geüpload worden binnen de Credit Management omgeving. Ze krijgen dan niet de datum van upload-dag, maar de originele datum. Zo kunt u verouderde facturen alsnog incasseren of een betaalverzoek aanmaken. Laat ons weten wanneer u oude facturen hebt liggen waarvoor u betaalherinneringen wilt uitsturen. Dan helpen wij u het juiste herinneringsschema in te zetten.

Buckaroo Subscription Services

Nu steeds meer bedrijven naast producten ook diensten aanbieden. Is er behoefte aan een passende betaaloplossing, waarbij betalingen periodiek worden verwerkt. Wekelijks, maandelijks of jaarlijks. Of flexibel. In 2017 lanceerde Buckaroo succesvol een betaaloplossing speciaal voor subscription services en andere abonnementen. En daarin is steeds meer mogelijk. Zo ook rondom de authenticatie van de klant en bankgegevens.

Wat is er nieuw? Stel, de consument wil een abonnement afnemen. Maar dit abonnement gaat pas later in of is de eerste maand gratis. De aanbieder wil dan graag de betaalgegevens verifiëren. Dit gebeurt veelal middels een 1 cent betaling per pin of iDEAL. Of via een digitale machtiging. Dit kan nu ook door een bedrag te reserveren op de creditcard, deze hoeft niet daadwerkelijk geïncasseerd te worden. De identificatie volstaat al met een creditcardreservering.

Meer weten over identificatie, authenticatie of mandaat management? Kijk op: https://www.buckaroo.nl/producten/mandaat-management/

Vragen?

Tot zo ver de updates. Wilt u meer weten over onze betaaloplossingen? Laat u vrijblijvend adviseren door onze betaalexperts.
Op zoek naar technische informatie? Kijk gerust rond op ons development portal.


Neem contact op

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Elke maand payment insights in uw inbox? Meld u aan... Verzenden