Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

De 5 payment trends in e-commerce (Loyalty en gift cards)

dinsdag 22 december 2015

Klantenkaarten, spaarsystemen of cadeaukaarten: loyalty systemen zijn nog altijd erg populair. De drijfveren hiervoor lopen uiteen: het versterken van de klantbinding, verhogen van de omzet of het genereren van een nieuwe klantgroep. Om een loyalty systeem succesvol op te kunnen zetten dienen bedrijven wel een aantal belangrijke vraagstukken uit te werken. Wel of niet Multichannel (online en offline) te verzilveren? Punten of geld? En hoe wordt het uitgeven, activeren en beveiligen van de cadeaukaarten ingericht?

Wat betekent dit voor u als winkelier?
Het aanbieden van loyalty producten en het aanbieden/accepteren van cadeaukaarten brengt vele voordelen met zich mee. Tevreden klanten zorgen voor een goede mond tot mond reclame, je naamsbekendheid groeit, klanten sparen en worden getriggerd om terug te komen. Daarbij blijkt bijna één derde van de consumenten in de (web)winkel ook nog eens meer uit te geven dan het bedrag van de cadeaukaart.

Wat betekent dit voor uw klant?
Uw klant ziet er voordeel in wanneer deze aankopen doet bij een (web)winkel waarbij gespaard kan worden voor leuke extra’s. Door terug te komen wordt de klant beloont en ontstaat er een grotere merkbeleving bij de klant. Doorgaans zal de klant ook meer willen besteden omdat een deel al ‘gratis’ is (cadeaukaarten) of omdat het sparen zo sneller gaat en de beloning sneller in zicht komt (loyalty). In beide gevallen voelt het voor de klant als een cadeautje.

Wat is de technische impact?
Een Payment Service Provider biedt vaak standaard koppelingen die te gebruiken zijn met diverse veelgebruikte e-commerce software pakketten. De impact om deze systemen op te nemen in je betaalproces is sterk afhankelijk van het type loyalty product en op welke manier deze ingezet dient te worden. Cadeaukaarten als betaalmethode zitten vaak standaard in de integratie met het platform van een Payment Service Provider.

Lees hier de vorige vier trends ook terug: Omnichannel (trend 1), Wallets (trend 2), Internationalisering (trend 3) en Huisstijl en conversie (trend 4).

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden