Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

De 5 payment trends in e-commerce (Omnichannel)

dinsdag 15 december 2015

De e-commerce wereld staat niet stil. Door de verandering in de manier van shoppen van de
consument treden er diverse nieuwe trends en ontwikkelingen op. Ook in het betaallandschap. Hierdoor komen online en offline steeds dichterbij elkaar te liggen en worden in veel gevallen zelfs met elkaar geïntegreerd. Enkele van deze trends zullen we in dit artikel kort toelichten. We beginnen met de eerste trend. Omnichannel.

Omnichannel
Binnen een omnichannel proces staat de customer journey van uw klant centraal. Uw klant denkt niet in kanalen, maar heeft op een bepaald moment een behoefte die vervult dient te worden. Het is aan u als winkelier om los van tijd, locatie of kanaal te voorzien in deze behoefte. Hierdoor kan uw klant altijd bij u terecht, heeft continu dezelfde winkelervaring en altijd een consistente merkbeleving.

Wat betekent dit voor u als winkelier?

Meerdere verkoopkanalen in één. Concreet houdt dit in dat het voor de consument niet uit moet maken of deze in de fysieke winkel of de webwinkel shoppen. Denk hierbij aan een volledig geïntegreerde Point of Sale (POS) oplossing. Een geïntegreerde POS oplossing zorgt ervoor dat uw klanten sneller en gebruiksvriendelijker worden geholpen en zowel in uw fysieke winkel, webshop of via uw app eenvoudig een bestelling kunnen plaatsen en kunnen afrekenen. Hierbij geniet uw klant van een consistente shopping experience en optimale service.

Wat betekent dit voor uw klant?
Een omnichannel shopping experience dient voor het gemak van de consument. Dit kan onder meer door online bestellingen vanuit de fysieke winkel mogelijk te maken. Dit geeft de klant de gelegenheid om een product dat tijdelijk niet op voorraad is direct te selecteren en bestellen via de webshop. De klant betaalt aan de kassa, loopt tevreden de deur uit en ontvangt het product in kwestie de volgende dag thuis. Optimale service, waarbij de klant niet langer gebonden is aan beperkingen op basis van het gekozen kanaal.

Wat is de technische impact?
Om uw producten/diensten volledig omnichannel aan te kunnen bieden dienen vaak verschillende, bestaande of nieuwe systemen naadloos aan elkaar gekoppeld te worden. Zowel aan de voorzijde voor een optimale klantbeleving, als aan de achterkant voor een goede orderafhandeling in de vorm van logistiek, voorraadbeheer en financiën.

De overige vier trends kunt u de komende dagen ook op onze website terugvinden.

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden