Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

De plastic soep in oceanen verminderen

maandag 5 oktober 2015

Iedereen kent ze wel; foto’s van schildpadden waarvan het schild vervormd is door in de oceaan drijvend plastic. Boyan Slat kon dit niet langer aanzien en bedacht met zijn profielwerkstuk op de middelbare school een mechanisme om de ‘plastic soep’ in de oceanen grotendeels op te kunnen lossen. Om dit mechanisme op grote schaal in te kunnen zetten, richtte hij in 2013 The Ocean Cleanup op.

Femke Hoes, Legal & Finance Coördinator bij The Ocean Cleanup: “Toen we de voorbereiding deden voor onze crowdfunding in 2014 hebben we verschillende partijen benaderd. Buckaroo was een van de eersten die snel reageerde en direct een account manager langs stuurde, iets wat we erg gewaardeerd hebben.” Zodra de samenwerking tussen Buckaroo en The Ocean Cleanup in maart 2014 een feit was, startte een gigantische internationale fondsenwervende actie die duurde tot september 2014. Dit resulteerde in de meest succesvolle non-profit crowdfunding-campagnes ooit; er werd namelijk 2,15 miljoen dollar opgehaald bij 38.000 donateurs uit 160 landen.

StepOrange had intussen voor Europese goede doelen een Salesforce-platform ontwikkeld wat volgens Dennis Meijer, Key Account Manager bij Buckaroo, perfect bij The Ocean Cleanup paste. The Ocean Cleanup wilde namelijk gemakkelijk en effectief periodieke donateurs aan zich gaan binden. Meijer: “Hoewel de samenwerking tussen Buckaroo en StepOrange nog erg pril was, besloot Buckaroo in januari 2015 StepOrange aan The Ocean Cleanup te introduceren. Dit platform wordt breed gedragen door de Salesforce Foundation en biedt voor zeer lage kosten een schaalbaar CRM-platform dat uitgebreid donateurs in kaart kan brengen.” Volgens Hoes is The Ocean Cleanup blij dat deze kennismaking heeft plaatsgevonden: “We waren erg benieuwd naar de constructie en zijn uiteindelijk met een goed gevoel ingestapt. Dankzij StepOrange zijn we overgestapt op SalesForce en dit stelt ons in staat om ons donateurenbestand beter te onderhouden.”

Deze samenwerking tussen Buckaroo, Salesforce Foundation en StepOrange biedt goede doelen een betaalbare mogelijkheid om internationaal vele donateurs aan zich te binden. Meijer: “Wij hebben de handen ineen geslagen om het bereik voor goede doelen nog groter te maken en hun klantenbestand nog beter te beheren waardoor er nog meer donaties en giften kunnen worden verwerkt.” Hoes: “The Ocean Cleanup is toe aan de eerste schaalmodellen en daar is veel geld voor nodig. Buckaroo is hierin een betrouwbare partner.”
Hebt u ook interesse in het internationaal verwerven van donaties? Neem dan contact met ons op via 030 – 711 50 10 of sales@buckaroo.nl.

Wist u dat…

Ga nu naar de website van The Ocean Cleanup 

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden