Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

Magento User Group praat over subscriptions & payments

vrijdag 14 juli 2017

Wat staat er op de roadmap van Magento? Welke (betaal)plug-ins worden er geïntegreerd in Magento 2? En vooral wanneer? En hoe? We kunnen er nooit helemaal precies de vinger opleggen bij de open source webshopsoftwaregigant. Maar we kunnen wel speculeren wat de aankomende integraties en ontwikkelingen voor de developer - en uiteraard de eindgebruiker- gaan betekenen. En hoe subscriptions en recurring payments zich daarin gaan ontwikkelen.

Ontwikkelingen van Magento


‘Investeer ik in Magento 2 of migreer ik later en breid ik Magento 1 nog wat verder uit?’ met deze vraag kloppen veel e-commerce ondernemers aan bij diverse webpartners. Gabriel Troostwijk van webbureau 9Yards: “Eerlijk gezegd is de beslissing soms moeilijk te maken, we gooien nog net niet gezamenlijk met de klant een muntje op.” Doorgaan of zoeken naar een alternatief – zoals WooCommerce of Shopify – het is een eerlijke vraag die je het beste kunt afstemmen op de situatie en wensen van de klant.

Magento begon als een kleine groep developers die via open source groot zijn geworden. Nu Magento een serieus grote speler is komen er steeds meer commerciële belangen om de hoek kijken. Zo blijkt Klarna te hebben geïnvesteerd in een koppeling met het wereldwijde e-commerce platform. Een koppeling die op de roadmap staat voor Magento versie 2.3. Op dit moment is Magento 2.1 de meest stabiele versie. In september wordt Magento 2.2 gereleased, maar er is nu al een ‘release candidate’ voor developers beschikbaar.

Jisse Reitsma, developer en oprichter van Yireo en diverse Magento bijeenkomsten: “Via bijeenkomsten hebben we wel de insights en kunnen we sparren over de ontwikkelingen zodat we onze klanten goed kunnen ondersteunen. Dit gebeurt via Imagine Magento in Las Vegas, Meet Magento in Nederland en best veel kleinere lokale sessie zoals deze MUG030. Er zijn veel initiatieven. Te veel? Wat mij betreft nooit. Ik zie ook een behoefte aan werkgroepen waarbij we met een groep hands-on kunnen testen en spelen met het product.”

“Genoeg tijd om te testen is fijn voor een developer, ook functioneel, zo kun je een hoogwaardig kwalitatief product leveren”
, benoemt Michiel Gerritsen van TIG als key-factor voor een succesvolle plug-in. “Bij de plug-in van Buckaroo voor Magento 2 hebben we deze tijd gekregen en daar ben ik blij om.”

Implementatie van subscriptions in de webshop


Steeds meer bedrijven verkopen hun product of dienst in abonnementsvorm. Ook webbouwers zien deze vraag opkomen bij nieuwe en bestaande klanten. Hoe implementeren webbouwers subscription services in de webshop? Het antwoord uit de zaal: nochtans via maatwerk. Wedervraag: hoe doe je dit dan? Een webbouwer uit de zaal antwoordt: “Feitelijk dupliceer je de bestelling waarvan de afnemer zegt ‘deze wil ik herhalend ontvangen.’ Eigenlijk is het een dienst om een opvolgende bestelling klaar te zetten.” Voor sommige bedrijven is deze genoemde dienst soms al voldoende: de mogelijkheid om eenvoudig een herhaalbestelling te doen van datgene dat je al eerder hebt besteld. Vooral in B2B is dit wenselijk. Gabriel: “Neem een voorbeeld als koffie. Je wil als bedrijf niet zonder zitten, maar als er die maand toevallig veel thee is gedronken en je hebt nog genoeg voorraad staan wil je niet overbestellen.”

“Food & subscriptions is sowieso lastig”, zegt Harry de Jong van Subscription Factory. Iemand uit de zaal vraagt: “Waarom dan? Is dat vanwege de houdbaarheid?” Harry: “Dat. Maar het is ook lastig in te schatten hoeveel iemand er van nodig heeft. Soms heb je gewoon nog melk staan. En dan is er een groot risico op uitval.”

Subscriptions zijn (niet) discruptive


Jaren geleden waren er al producten in abonnementvorm op de markt. Veel van hen hebben het niet gered. Waarom is het nu ineens ‘nieuw en disruptive’? De vraag komt uit de zaal, het antwoord ook. Vroeger hadden mensen het idee dat ze voor altijd vast zaten aan een abonnement. Dat was ook vaak zo. Nu is dat niet meer. Je kunt opzeggen wanneer je wil. Dat maakt het toegankelijker. Ook de insteek is nu anders: consumenten vragen om commitment van het bedrijf om zeker te zijn van service en kwaliteit. Of korting. De kracht zit hem in de klantenbinding.

Het abonnementsmodel (her)leeft. Niet alleen onder nieuwe spelers, maar ook bestaande bedrijven herpositioneren hun product of dienst. Of gaan een samenwerking aan binnen het subscriptionsmodel. Bijvoorbeeld zoals ‘Music on Demand’-dienst Juke, dat deze maand is gelanceerd door Radio 538 in samenwerking met de Mediamarkt. Nieuwe betaalvormen zijn het topic van vandaag. En daarbij geldt vooral: het gemak dient de mens.

Recurring Payments van maatwerk naar plug-in?


Op gebied van billing is er weinig te kiezen betreft automatisering van abonnementsdiensten. Enkele grote spelers maken gebruik van Zuora. “De Rolls Royce onder de billingsoftware”, aldus Harry die implementiepartner is van het Californische softwarebedrijf, “maar niet iedereen heeft hier behoefte aan. Het middensegment is ook op zoek naar een goede oplossing. En ik denk dat Buckaroo er zeker in geslaagd is om met hun Subscription Services product deze markt te bedienen. En sterker nog, de Buckaroo subscriptions module is misschien nog wel beter want via de credit management oplossing zorg je ook nog eens voor een hoger inningspercentage.” Een mooi compliment naar Buckaroo toe.

Moeten we een Magento 2 plug-in bouwen voor subscriptions services? De zaal denkt dat voorlopig een connectie via een api voldoende is. Maar misschien denken we er de volgende MUG wel anders over. En ondertussen gaat de betaalmarkt & e-commerce branche op volle kracht vooruit..

Heeft u vragen over Buckaroo Subscriptions Services? Of wilt u meer weten over de Buckaroo koppeling met Magento 1 en 2. Laat het ons weten via support@buckaroo.nl 




























 

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden