Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

Nieuwe functionaliteiten Credit Management en Subscriptions

maandag 12 maart 2018


Nieuwe functionaliteiten! Het technisch team van Buckaroo heeft afgelopen maand niet stilgezeten. In de afgelopen periode is er gebouwd aan nieuwe functionaliteiten binnen Credit Management en Subscription Services. De functionaliteiten staan al live in de Plaza en zijn gratis beschikbaar.


Nieuw in Credit Management

Verstuurt u betaalherinneringen via Credit Management? Dan weet u dat u zelf een herinneringsschema kan instellen, met eigen keuze voor opvolging en interval. Stuurt u uw klant na 14 dagen een herinnering? Of na 30 dagen? En wat gebeurt er bij een 2e herinnering? Dat alles kunt u zelf bepalen in een schema. Niks nieuws zo ver. Wat wél nieuw is dat u uw herinneringsschema kunt testen.

Doe vooraf een test
Binnen enkele minuten uw volledige credit management flow testen? Dat kan. Wanneer u een testfactuur met als voorvoegsel “buckaroo_schema_test_” in de description meegeeft kunt u de stappen uit het Credit Management-proces doorlopen door via de knop “acties” de volgende herinnering te laten versturen. Hierbij wordt ook een pushbericht verzonden. Uw credit management flow is zo vooraf eenvoudig te doorlopen.

Stel een betaalherinnering uit
Stel een klant belt u op en geeft aan dat hij/zij uw betaalherinnering heeft ontvangen, maar deze niet op de genoemde datum kan betalen. De uiterlijke betaaldatum is bijvoorbeeld de 12e, maar de klant vraagt om uitstel en zegt de rekening op de 17e te kunnen betalen. Dan kunt u de herinneringsflow pauzeren en weer laten ingaan op de afgesproken datum. De uiterlijke betaaldatum is daarmee aangepast. Hiermee voorkomt u dat uw klant bij ‘geen of mislukte betaling’ automatisch in de volgende stap van het herinneringstraject komt.

Herincasso vaste dag van de maand
Vanaf de volgende release is er een optie om voor een vaste herincassodag te kiezen binnen Credit Management. Bij het selecteren van een vaste herincassodag in de maand worden de herincasso’s niet direct uitgevoerd wanneer mogelijk, maar wordt gewacht tot het vaste moment. Er vindt dan een tweede poging plaats op de gekozen datum. Zo kunt u zelf testen wanneer het beste moment is om opnieuw te incasseren.

Betaalregeling
Wanneer uw debiteur niet de mogelijkheid heeft om een vervallen factuur in één keer te voldoen, kunt u een betaalregeling treffen. U kunt in deze betaalregeling alle vervallen facturen van deze debiteur meenemen en in enkele stappen een betaalregeling inrichten. Vervolgens ontvangt de debiteur volgens de afgesproken cyclus uitnodigingen tot het doen van de deelbetalingen. Wanneer een deelbetaling wordt gedaan zorgt Buckaroo dat deze correct wordt afgeletterd op de onderliggende facturen.


Meer over Credit Management >


Nieuw in Subscription Services

Het aanmelden van een nieuwe abonnee of het wijzigen, de abonnementsgelden innen en opvolgen is vaak een flinke administratieve klus. Bij Buckaroo willen we dit proces door automatisering zo flexibel en gebruiksvriendelijk mogelijk maken. Wij blijven daarom ontwikkelen op functionaliteiten binnen Subscription Services.
In de Plaza heeft u al uw abonnees en abonnementen overzichtelijk op één plek. Daarbij is onder andere te zien wanneer iemand abonnee is geworden, welke betalingen er hebben plaatsgevonden en of er een betaalachterstand is. Maar wat kan er vanaf heden nog meer?

Wijzigen betaalmethode
Bij een lopend abonnement is het mogelijk om een wijziging van een betaalmethode door te geven. Betaalt de klant op dit moment via iDEAL, maar heeft automatisch incasso toch de voorkeur? Of visa versa? Dan kan dat eenvoudig gewijzigd worden.
Hoe? De klant geeft (bijv. via uw website) aan een betaalmethode te willen wijzigen. Daarop wordt gevraagd om een betaling uit te voeren via de nieuwe gewenste betaalmethode. Buckaroo linkt deze betaling dan aan de juiste bestaande abonnee en abonnement.

Proefperiode of demo
Het is nu mogelijk om een gratis proefperiode aan te bieden voorafgaand aan de start van een abonnement. Denk hierbij aan de eerste 14 dagen gratis. U kunt dit vooraf instellen als vast kenmerk van het abonnement. Of flexibel per abonnee of per periode instellen, handig in geval van uitzonderingen en tijdelijke aanbiedingen.

Autostop abonnementen
Voor opzegging van het abonnement, hoeft er geen handmatige actie verricht te worden. In het subscription-schema kunt u de mogelijkheid ‘stop abonnement’ toevoegen als laatste stap. Wanneer deze stap bereikt wordt zal het abonnement direct deactiveren. Dit hoeft dan niet handmatig gedaan te worden.


Meer over Subscription Services >


Heef u naar aanleiding van deze of andere functionaliteiten vragen? Stel ze gerust aan ons (technisch) supportteam: bel +31 (0)30 711 50 50 of mail support@buckaroo.nl

Meer weten over Credit Management of Subscription Services? Kijk op onze website of vraag meer informatie aan via ons aanvraagformulier of bel 030 - 715000.

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Elke maand payment insights in uw inbox? Meld u aan... Verzenden