Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

Versimpel uw facturatieproces en krijg sneller betaald

maandag 5 oktober 2015

Verstuurt uw bedrijf (handmatig) facturen per post of bent u in uw vereniging of organisatie actief bezig om betaalverzoeken te versturen voor de contributie? Dan weet u wat een arbeidsintensieve en kostbare aangelegenheid dit is en bent u vast bekend met de overweldigende administratieve rompslomp. Buckaroo biedt met de modules PayperEmail en Credit Management dé ideale oplossing om digitaal facturen te versturen, sneller betaald te krijgen en kosten te verlagen. Wilt u weten hoe het versimpelen van het betaalproces werkt?

Bovenstaande ervaring had ook een Nederlandse vereniging met 35.000 leden. Door hun traditionele manier van factureren, duurde het vaak tot wel tien maanden na het versturen van de eerste facturen voordat de contributie van de leden voor dat jaar betaald was. Dat moest toch makkelijker en goedkoper kunnen?

Vanuit de wens een modernere, gemakkelijkere en goedkopere oplossing voor deze taak te vinden, werd medio 2013 een nieuw CRM-systeem in gebruik genomen. Factureren met dit systeem was echter geen mogelijkheid, dus de zoektocht was nog niet ten einde.

De keuze om met Buckaroo in zee te gaan was al snel gemaakt toen bleek dat de modules PayperEmail en Credit Management de ideale oplossing boden.
Met PayperEmail is begonnen om betaalverzoeken per email te versturen, die met één klik op de betaallink met diverse betaalmethoden kunnen worden voldaan. Met de Credit Management-module zijn vervolgens geautomatiseerd herinneringen verstuurd aan leden die nog niet betaald hadden inclusief de betaallink. Een van de belangrijkste voordelen is dat er niet langer handmatig gecontroleerd hoefde te worden welke leden nog moesten betalen en er geen papieren acceptgiro of betaalherinnering verstuurd hoefde te worden. Concreet leverde dit een kostenbesparing op én een enorme versnelling van het gehele facturatieproces. Voorheen kon pas medio oktober het facturatieproces voor de contributie afgerond worden, na de start van de samenwerking met Buckaroo was na het versturen van de eerste herinnering al 80% van de facturen betaald.

Het gebruik van PayperEmail is niet alleen interessant voor verenigingen die contributies willen innen; alle organisaties die de mogelijkheid willen om betaalverzoeken via email te versturen, kunnen met de module aan de slag. Credit Management is daarnaast een mooie aanvulling voor wie het versturen van betaalherinneringen wil automatiseren.

Wilt u weten hoe Credit Management en PayperEmail uw facturatieproces kunnen vergemakkelijken? Neem dan contact met ons op via 030 – 711 50 10 of info@buckaroo.nl.
En bekijk hier de productsheet over PayperEmail, de leaflet 10 redenen om PayperEmail te gebruiken en de productsheet over Credit Management.

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden