Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

Volop veranderingen in het betaallandschap

dinsdag 12 juli 2016

Het e-commerce landschap verandert in hoog tempo. Omni-channel is inmiddels de nieuwe norm, maar hoe spelen aanbieders van betaaloplossingen hierop in? En hoe gaan zij om met de steeds populairder wordende subscription modellen. Daarnaast brengt de komst van PSD2 en in het bijzonder XS2A (access to account), waarbij banken externe dienstverleners toegang moeten geven tot betaalrekeningen, ook de nodige veranderingen met zich mee. Kortom, genoeg gespreksstof voor een interessante ronde tafel sessie. Zeven experts in online en offline betaaloplossingen (waaronder Michel van Westen, Business Executive bij Buckaroo) geven hun visie.

“Ik denk dat het betalen steeds meer gezien gaat worden als onderdeel van de totale experience en steeds verder geïntegreerd gaat worden in het koopproces.” – Michel van Westen

De andere zes experts zijn: Kris de Ryck (Bancontact), Leendert Rijnsburger (Focum), Frans Eliëns (PayCheckout), Michel Westerduin (Kedin), Martijn van Gijlswijk (SlimPAy), Yahya Amri (HiPay)

Tijdens deze ronde tafel sessie zijn de volgende onderwerpen aan bod gekomen:
• Groeisegmenten;
• ‘Pay per use’ model;
• B2B;
• Omni-channel;
• PSD2 en XS2A;
• Seamless experience;
• Blockchain;
• Subscription modellen;
• Klantgerichtheid.

Groeisegmenten
Als het gaat om B2C constateert Leendert Rijnsburger in alle markten groei. “Zelfs kleding, dat blijft maar doorgroeien. Daarnaast zie je een aantal segmenten van de nullijn afkomen. Denk aan bestellingen vanuit machines zelf, waarbij het koffiemachine zelf een order mag plaatsen. En natuurlijk de groei van subscription modellen.” Martijn van Gijlswijk: “Dat is inderdaad een hele belangrijke trend; is al heel lang belangrijk, maar heeft nu een sticker gekregen.” Michel van Westen: “Food is natuurlijk ook een mooi groeisegment. Steeds meer mensen maken gebruik van de mogelijkheden om hun levensmiddelen online te bestellen, laten bezorgen of afhalen. De conclusie dat e-commerce maar blijft groeien is evident. Nationaal en internationaal en de ene sector groeit daarbij harder dan de andere. Bij food zien we enerzijds abonnementsmodellen maar er wordt toch ook nog steeds veel gebruik gemaakt van pinnen bij levering.”

Bekijk hier het hele artikel

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden