Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

Buckaroo Stichting Derdengelden

Heeft u een online aankoop gedaan, betaald via automatische incasso of een donatie gedaan? En ziet u Buckaroo Stichting Derdengelden op uw afschrift staan? Dan kunt middels onze Buckaroo betaling checker meer informatie vinden over de betaling. Buckaroo B.V. is een erkend bedrijf dat betalingen verzorgt voor derde partijen. Vul in de betaling checker de gegevens van uw betaling in en bekijk direct de status van deze betaling of afschrijving van uw rekening.

Wat zijn Derdengelden

Derdengelden zijn geldsommen van onze klanten (webwinkels) die door een aparte stichting uit hoofde van onze functie als Payment Service Provider worden beheerd. Voor het beheer van deze Derdengelden is een aparte stichting opgericht die toezicht houdt op het beheer van het geld. De bedoeling hiervan is tweeledig:


Voorbeelden
Op het moment dat u een online betaling heeft gedaan bij een, bij Buckaroo aangesloten, webshop komt het geld eerst op een bankrekening van de stichting Derdengelden Buckaroo binnen. Op uw bankafschriften staat bij de desbetreffende betaling vervolgens onderstaande informatie vermeld:

BUCKAROO ST.DERDENGELDEN
KN: 128379
061234567821234567 02-02-11 15:47
Bestelnummer 1828541
Buckaroo bv inzake (betreffende webshop)

Vanaf deze Stichting Derdengelden rekening wordt het geld gestort op de rekening van onze klant (de webshop eigenaar). Buckaroo voldoet op dit gebied aan de regels die opgelegd en gecontroleerd worden door De Nederlandsche Bank.   

Daarnaast hebben wij de door consumenten meest gestelde vragen voor u op een rij gezet, met daarbij het antwoord op deze vragen. 

Uw bestelling: veel gestelde vragen

Hoe werkt betalen via Buckaroo?
Buckaroo is een Payment Service Provider. Net als elke andere Payment Service Provider leveren wij betaaldiensten aan webshops. De werkwijze lijkt sterk op de werkwijze van banken die betalingen verwerken. Als u iets koopt online sluit u een overeenkomst met de webwinkel. Wij zorgen voor de veilige afhandeling van de betaling.
Buckaroo is niet in staat om vragen met betrekking tot onderstaande onderwerpen voor u te beantwoorden:
  • Annuleren van een bestelling
  • Levering en leveringsvoorwaarden
  • Wijzigen van betaalmethode
  • Product
  • Factuur
Voor vragen over deze onderwerpen kunt u terecht bij de webwinkel waar u de bestelling geplaatst heeft.
Is mijn betaling ontvangen door Buckaroo?
Wilt u weten of uw betaling in goede orde is ontvangen of heeft u andere vragen met betrekking tot uw betaling? Stuur dan een e-mail naar info@buckaroo.nl met hierin de volgende gegevens:
  • Datum van betaling
  • Bedrag van de betaling 
  • Rekeningnummer waarmee is betaald
  • Betaalkenmerk van uw order
U dient wel rekening te houden met het feit dat de verwerking van een online overboeking       +/-2 werkdagen in beslag kan nemen. Voor België geldt hiervoor 4 tot 5 werkdagen. Voor een betaling met een overschrijvingskaart geldt een verwerkingstijd van +/- 1 week.

Buckaroo streeft ernaar uw e-mail binnen 24 uur (op werkdagen) te beantwoorden. Betaalvragen worden alleen per e-mail in behandeling genomen.
Waarom staat Buckaroo op mijn bankafschrift?
Het geld van uw betaling is bestemd voor de webwinkelier, maar ontvangen wij voor de webwinkelier op een rekening Stichting Derdengelden (voor meer info, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Derdengelden). Daarom staat er Buckaroo op uw bankafschrift. Dit betekent niet dat Buckaroo kan beschikken over uw betaling. De binnengekomen betalingen worden verwerkt in de (online) administratie van de webwinkelier en doorgestort naar de webwinkelier. De webwinkelier kan via onze geautomatiseerde systemen ook geld terugstorten (bijvoorbeeld als de te leveren artikelen niet op voorraad zijn of de consument het artikel retourneert). Ook dan zien consumenten Buckaroo op hun afschrift staan. Omdat Buckaroo het geld enkel doorstuurt en niet beheert kunnen wij zelf geen geld terugstorten.
Hoe controleer ik of ik bij een website veilig kan kopen?
Over veilig online winkelen kunt u alle informatie van de overheid vinden op: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/betrouwbaarheid-webwinkel  
Controleer voor u iets online koopt altijd de betrouwbaarheid van de webwinkel.
Wat doet Buckaroo om te zorgen dat ik veilig online kan winkelen?
Voordat een webwinkelier bij ons betaaldiensten kan afnemen controleren wij de betrouwbaarheid van de webwinkel en de eigenaar. Tevens controleren wij deze betrouwbaarheid periodiek. Daarvoor zijn strikte procedures opgesteld. Wij stellen alles in het werk om online winkelen zo veilig mogelijk te maken. Daarvoor staat Buckaroo onder toezicht van Currence (licentiehouder iDEAL, http://www.currence.nl/producten/ideal/licenties-ideal/) en De Nederlandsche Bank. Ook deze instanties doen hun uiterste best om consumentenbelangen zo goed mogelijk te behartigen en stellen hoge eisen aan onze procedures, beveiliging, integriteit en transparantie.

Toch kleven aan kopen op afstand altijd enkele risico’s. Daarom publiceert de overheid een website zoals de consuwijzer. Als consument kunt u bijvoorbeeld gegevens van de webwinkelier vastleggen ten tijde van de koop om te zien met wie u een koopovereenkomst sluit, dit is altijd een belangrijke houvast in geval van een dispuut.
Ik heb iets besteld en betaald maar niets geleverd gekregen. Wat moet ik doen?
Buckaroo handelt voor zeer veel webwinkels zeer veel betalingstransacties af. Verreweg de meeste verlopen probleemloos, maar er kan natuurlijk altijd ergens iets mis gaan, waardoor u bijvoorbeeld niet geleverd krijgt wat u hebt besteld.

Er kunnen vele oorzaken zijn voor het uitblijven van een levering. Neem bij een vraag of klacht eerst contact op met de webwinkelier. Zoek de contactgegevens op de website van de webwinkel of op de orderbevestiging die u per e-mail hebt ontvangen. Webwinkels zijn verplicht contactgegevens openbaar op hun webwinkel te publiceren. Vertrouw webwinkels waarop u deze gegevens niet kunt vinden niet zonder meer.
Ik heb contact gezocht met de webwinkel maar kan die niet bereiken of ben om een andere reden ontevreden. Wat kan Buckaroo voor me doen?
Komt u er niet op een bevredigende wijze uit met de webwinkelier, dan kunt u ook uw vraag of klacht naar info@buckaroo.nl sturen. Stuur uw orderbevestiging mee en de klacht die u naar de webwinkel hebt gestuurd. Buckaroo kan zelf het product niet leveren en kan ook het geld niet terugstorten, maar hanteert wel een duidelijke klachtenprocedure die gericht is op bemiddeling tussen consument en webwinkel die in veel gevallen helpt bij het oplossen van de klachten.

In eerste instantie stuurt Buckaroo de klacht van consumenten door naar de webwinkelier. Wij stellen daarbij altijd een termijn waarop de klacht dient te zijn opgelost.

In de meeste gevallen lost de webwinkelier de klacht op door alsnog de bestelde producten of diensten te leveren of het betaalde bedrag terug te storten. Wettelijk gezien heeft de webwinkel 30 dagen de tijd om tot een oplossing te komen. Daarbij is het wel belangrijk dat de webwinkelier op veel kortere termijn zowel de consument als Buckaroo informeert over de wijze waarop hij de klacht zal verhelpen.

Slaagt de webwinkelier er in een uitzonderlijk geval niet in om met een oplossing te komen en er zijn meer aanleidingen om te vermoeden dat er problemen zijn met de webwinkel (bijvoorbeeld van meerdere consumenten klachten in een kort tijdsbestek), dan kan Buckaroo het account van de webwinkel blokkeren, waarna het voor de webwinkel niet langer mogelijk is betalingen via onze systemen te accepteren. Buckaroo zal pas overwegen de betaaldiensten voor zo’n webshop te hervatten op het moment dat de webshop de klacht correct en aantoonbaar heeft opgelost.

Buckaroo verstrekt aan consumenten geen andere contactgegevens van de webshop of de eigenaar van de webshop dan de gegevens die op de webshop zelf (zouden moeten) staan ten tijde van de transactie. Buckaroo zal wel doorlopend druk uitoefenen op de webshop eigenaar om tot oplossing van de klacht te komen en Buckaroo zal ook meewerken aan een eventueel onderzoek van de politie.

Indien u na het volgen van bovenstaande stappen geen product geleverd hebt gekregen of geld terug hebt ontvangen, raden wij aan aangifte te doen op www.mijnpolitie.nl.
Ik wil mijn bestelling annuleren. Wat moet ik doen?
Voor deze vraag kunt u terecht bij de webwinkel waar u de bestelling geplaatst heeft.
Ik wil mijn bestelling retourneren/ ruilen. Wat moet ik doen?
Voor deze vraag kunt u terecht bij de webwinkel waar u de bestelling geplaatst heeft.
Ik wil mijn abonnement opzeggen. Wat moet ik doen?
Voor deze vraag kunt u terecht bij de webwinkel waar u de bestelling geplaatst heeft.
Ik heb betaald maar ik ben vergeten het betaalkenmerk te vermelden.
Stuur een mail naar info@buckaroo.nl en vermeld hierin de volgende gegevens:
  • Datum van betaling
  • Het bedrag van de betaling
  • Het rekeningnummer waarmee is betaald
  • Het betaalkenmerk van uw order
Ik wil op een ander moment betalen dan eerder afgesproken
Voor deze vraag kunt u terecht bij de webwinkel waar u de bestelling geplaatst heeft.
Welke facturen heb ik nog openstaan?
Voor deze vraag kunt u terecht bij de webwinkel waar u de bestelling geplaatst heeft.
Ik wil gegevens in de factuur wijzigen.
Voor deze vraag kunt u terecht bij de webwinkel waar u de bestelling geplaatst heeft.
Ik ontvang herinneringen maar ik heb de factuur al betaald.

Stuur een mail naar info@buckaroo.nl en vermeld hierin de volgende gegevens:

  • Datum van betaling
  • Het bedrag van de betaling
  • Het rekeningnummer waarmee is betaald
  • Het betaalkenmerk van uw order

Wij verwerken de betalingen voor

Stel uw vraag aan Buckaroo

 

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden