Buckaroo bestaat al 20 jaar! We gaan terug in de tijd met Frank Jongenotter, Client Integration Manager bij Buckaroo. 15 jaar geleden stapte hij voor het eerst bij Buckaroo binnen. Wat is er allemaal veranderd sinds die tijd? Kan hij het Buckaroo van toen nog vergelijken met het Buckaroo van nu?
De beginsituatie van Buckaroo is een wereld van verschil met Buckaroo in 2025. In die tijd werkten er maar zo’n 30 mensen. Hierdoor moest Frank regelmatig bijspringen op andere afdelingen. Nu werken er bijna 200 mensen en die groei is positief merkbaar. Frank heeft zijn plek binnen Buckaroo helemaal gevonden en vertelt wat hij in 15 jaar heeft meegemaakt.
“Ik heb van alles gedaan binnen Buckaroo. Hierdoor weet ik welke werkzaamheden mij goed liggen en wat ik leuk vind. Naast mijn werk als Client Integration Manager ben ik vertrouwenspersoon binnen Buckaroo. Hierdoor kan ik mensen in hun kracht zetten en ze durven laten zeggen wat ze willen, zodat ze kunnen groeien. Dat ik deze rol mag uitvoeren binnen Buckaroo is voor mij ook een bevestiging dat Buckaroo vertrouwen heeft in mij. Als ik iets mee wil geven aan andere Buckaroomedewerkers, dan is het dat je alles kunt worden wat je wil, als je maar duidelijk bent. Ik doe nu eigenlijk alleen maar de dingen die ik leuk vind, en dat heb ik mijn werk genoemd. Hoe mooi is dat?”
Welke waarden altijd hetzelfde gebleven zijn binnen Buckaroo? Op die vraag heeft Frank snel een duidelijk antwoord. “Doen wat je zegt en zeggen wat je doet. Dat kwam uit het boek van cowboy ethics, dat ik kreeg bij mijn indiensttreding. Die zijn vanuit het boek vertaald naar een top 10 en hoe je daar als bedrijf mee om zou moeten gaan. Buckaroo staat aan de ene kant voor een cowboy. Dat wordt vaak gezien als zo’n frivool type dat maar wat aan het doen is. Aan de andere kant overleef je alleen op de prairie als je elkaar helpt. Dat is hetzelfde gebleven: dat je elkaar moet helpen".
In augustus 2018 werd Buckaroo acquirer van iDEAL. Dat was een echte stap waarmee we onszelf onderscheidden van de rest. Toen iDEAL op de markt kwam, was er nog geen PSP die iDEAL betalingen kon verwerken en goedkeuren. Onze oplossing daarvoor bleek een goede zet. “Dan gaan we toch zelf een server kopen en dat faciliteren? ”Dat bracht veel werk met zich mee en een aantal vraagtekens bij externe partijen, omdat wij geen bank waren. Dat dat geen issue was, werd snel duidelijk toen de eerste iDEAL transactie werd verwerkt en goedgekeurd door Buckaroo. Jaren later bleek dit een logische stap te zijn. Branchegenoten weten inmiddels niet beter dan dat een Payment Service Provider ook acquirer kan zijn.
Toen Buckaroo begon, verwerkten we het eerste jaar zo’n 2500 transacties per maand. In 2010, toen ik in dienst kwam, zo'n 50.000 per maand. Op een gegeven moment verwerkten we voor het eerst 1 miljoen transacties in één maand. “Toen hebben we met z’n allen staan juichen bij het beeldscherm waarop het aantal transacties werd bijgehouden. Nu verwerken we dat aantal op dagelijkse basis - en zelfs nog wel meer!” vertelt Frank enthousiast.
“Ik heb wel eens letterlijk een klant gebeld die een 1 gaf. Ik vond niks leuker dan dat. De klant reageerde: “Wie denk je wel niet dat je bent, dat je mij daarover gaat bellen?” Ik antwoordde dat ik niet voor niks belde, omdat ik graag wilde weten waarom meneer een 1 had gegeven. Dat kon ik in zijn commentaar niet helemaal teruglezen. (Het commentaar bestond uit één woord: “waardeloos”.) Toen Frank doorvroeg aan de man - die in eerste instantie niet blij was met zijn telefoontje - veranderde de toon van het gesprek positief. Door een miscommunicatie was er een fout ontstaan die makkelijk kon worden opgelost. Later werd meneer nog een keer gebeld om te vragen hoe het ging. Hij was blij met de oplossing en het telefoontje met Frank, waardoor alles gewoon door kon gaan.
Wat mooi aansluit op dit verhaal is onze nieuwe slogan: paying attention “De beste die we ooit hebben gehad, omdat het de sterke punten van Buckaroo benadrukt. We kunnen het verschil maken door aandacht te geven,” aldus Frank. Daarnaast vindt hij de slogan goed bij hem passen als persoon en zijn werk binnen Buckaroo. Frank zijn wens voor de toekomst? “Dat we klanten nog meer kunnen voorzien van oplossingen die passen in de markt. Dat ze naar ons toekomen met een vraag en aan durven geven waar het niet goed gaat en zich kwetsbaar op durven te stellen. Ook als het gaat om een bekende naam. Bij Buckaroo mag je nadenken over wat nou echt het probleem is. Dan kunnen wij op de juiste manier aandacht geven aan dat probleem”.
Uitstekende klantenservice
Hulp wanneer jij het nodig hebt
Duidelijke tarieven
Betaal alleen bij geslaagde transacties
40+ populaire betaalmethoden
Wij helpen je de juiste betaalmethoden te kiezen