De mobility branche is volop in beweging, mede versterkt door maatschappelijke veranderingen, zoals de deeleconomie. Vooral in de steden bezitten mensen geen auto, fiets of scooter, maar huren er een.
Met de betaaloplossingen van Buckaroo is het mogelijk om alle binnenkomende betalingen eenvoudig en veilig te verwerken. Hierbij kies je zelf met welke betaalmethoden jouw klant kan afrekenen en op welke manier: direct, achteraf of via een abonnement.
Onze oplossingen zijn ideaal voor:
Betaalmethoden als automatische incasso, iDEAL en creditcard
Van bezit naar gebruik; hierin zijn twee varianten te onderscheiden. De consument betaalt per gebruik of per periode. Een voorbeeld van betalen per gebruik sluit aan bij de huidige deeleconomie. Zo kan een scooter, step of auto op één dag door meerdere mensen gebruikt worden. De klant betaalt dan vaak via de app. Dit kan direct, of achteraf via een automatische incasso.
De tweede vorm van Mobility As A Service is het hebben van een vervoersmiddel op abonnementsbasis. Maandelijks worden de abonnementskosten afgeschreven en kan de consument non-stop (of gelimiteerd) gebruik maken van het vervoersmiddel. Een deelabonnement is ook mogelijk, waarbij consumenten hun eigen auto tegen betaling delen met anderen.
Voor al deze nieuwe verdienmodellen, met bijhorende in- en uitstromende betalingen heeft Buckaroo een oplossing. Niet alleen verzorgen we de transacties, maar ook zorgen we voor het instellen van verschillende flows per doelgroep, het flexibel upgraden, pauzeren en stoppen van abonnementen en het automatisch versturen van betaalherinneringen per e-mail of SMS.
Buckaroo verzorgt het betaalproces van onder meer Swapfiets, Shuttel en Wego Carsharing. Van Subscription Services tot Credit Management.
Wij combineren slimme betaaltechnologie met geautomatiseerd creditmanagement, zodat jij klanten laat doorrijden zonder frictie, fouten of cashflowproblemen.
Laat reizigers en abonnees betalen met hun favoriete methode: iDEAL, SEPA, Bancontact, SOFORT, creditcard, QR of lokale wallets. Perfect voor ritten, laadpassen en abonnementen. Alles via één platform.
Verstuur digitale facturen inclusief slimme betaallinks. Klanten betalen sneller en makkelijker, direct vanuit hun mailbox of via je klantenportaal. Jij bespaart tijd, zij ervaren gemak.
Door het gebruik van slimme opvolgflows zorg je voor minder cashflowverlies, een consistente klantbeleving en meer terugkerende klanten. Zonder extra druk op je team.
Via dashboards en meldingen zie je direct wat er binnenkomt, waar fouten optreden en hoe klanten betalen. Dat geeft je grip op cashflow en helpt support pro-actief te reageren.
Elke dag maken honderdduizenden reizigers gebruik van het openbaar vervoer. Betalen doen ze steeds vaker digitaal: van tickets kopen met iDEAL of creditcard tot automatisch saldo opladen via automatische incasso.
Of het nu gaat om losse ritten, abonnementen of reizen met een OV-chipkaart: Buckaroo verzorgt het betaalproces van o.a. NS, Arriva, QBuzz en Translink/OV-chipkaart.
Een auto met panne? Een fiets met een lekke band? Sleutel kwijt? Gelukkig bestaat er zoiets als pechhulp. Betalen kan per service of via een onderhoudsabonnement. Of misschien wil je jouw klanten wel een gratis garantieabonnement bieden, Buckaroo kan helpen bij het debiteurenbeheer hiervan.
Zo verwerkt Buckaroo de betalingen en abonnementen van FietsNed. Bij deze partij kun je via de website de gewenste onderdelen selecteren en kopen. FietsNed komt deze dan op locatie monteren en zij bieden diverse abonnementsmodellen voor pechhulp.
Met Buckaroo automatiseer je ritbetalingen, parkeergeld, refunds en partneruitbetalingen. Zo bied je klanten een snelle en betrouwbare betaalervaring, terwijl jij altijd grip houdt op je cashflow en processen efficiënter maakt.
Uitstekende klantenservice
Hulp wanneer jij het nodig hebt
Duidelijke tarieven
Betaal alleen bij geslaagde transacties
40+ populaire betaalmethoden
Wij helpen je de juiste betaalmethoden te kiezen