TerStal is een Twents modebedrijf dat in 1908 is opgericht. Het is een modemerk voor jong en oud dat actief inspeelt op de laatste modetrends met een uitgebreid en betaalbaar assortiment aan dames-, heren- en kinderkleding. Dominique Gloudemans, COO bij terStal, vult aan: ‘‘TerStal biedt kleding aan, van top tot teen en voor iedereen’’.
De populariteit van terStal is te danken aan de collecties die elk seizoen worden gebaseerd op de laatste trends. ‘‘Ook staan we bekend om onze prijs-kwaliteit en worden onze fysieke winkels elke twee weken van de nieuwste en meest trendy collecties voorzien. We blijven verrassen’’ aldus Dominique.
De winkelketen heeft meer dan 200 goed bereikbare fysieke winkels in Nederland, veelal in winkelcentra en dorpslocaties. Naast fysieke winkels heeft terStal een webshop waar klanten 24/7 terecht kunnen om de laatste mode te shoppen.
Om relevant te blijven in e-commerce is het van belang om de bedrijfsvoering aan te passen aan nieuwe technologische ontwikkelingen. TerStal heeft 9 jaar geleden de eerste stap gezet door haar dienstverlening uit te breiden met een webshop. Dominique voegt hieraan toe: ‘‘In die tijd hebben we ook de webshop geüpgraded naar een ander e-commerce platform (Magento 2), waardoor de customer journey en de check-out zijn geoptimaliseerd.’’
Met deze eerste verbeteringen kunnen klanten duidelijker zien welke betaalmethoden beschikbaar zijn in de webshop. Het aanbieden van een diverse betaalmix in de check-out is mogelijk gemaakt dankzij de samenwerking met Buckaroo.
‘‘In eerste instantie hebben we voor Buckaroo als onze betaalpartner gekozen vanwege de verschillende betaalmethoden,’’ vertelt Dominique. ‘‘Maar ook met het oog op Buckaroo’s sterke prestaties op het gebied van omnichannel-integratie voor onze verdere groei, de customer journey en prijs.’’
"Als bedrijf in de fashion branche is voor terStal omnichannel erg belangrijk. Er zijn weinig Payment Service Providers die voor het koppelen van online en offline kanalen een goede integratie hebben. Dat kan met een partij zoals Buckaroo. Zij hebben jarenlange ervaring met online en in-store betalingen en begrijpen het belang van het moeiteloos samenbrengen van kanalen om de klant één naadloze en gebruiksvriendelijke ervaring te bieden"
In een snel veranderende consumentenmarkt is anticiperen op de betaalbehoeften van klanten essentieel voor succes en verdere groei. Ook terStal ziet hier het belang van in. Met een doelgroep die voornamelijk bestaat uit jonge gezinnen met kinderen die graag online en in de fysieke winkel shoppen, kunnen de betaalwensen erg uiteenlopen.
De online betaalmix bestaat voornamelijk uit iDEAL en Riverty maar er is ook een klantgroep die graag anders betaalt. Dominique: ‘‘We hebben een groep die graag direct afrekent en een groep die dit, met name online, graag achteraf doet. Daarnaast zijn er klanten die giftcards (fashioncheque) verkiezen boven de rest.’’
Vanwege de groeiende populariteit van giftcards heeft terStal in 2012 besloten via Buckaroo fashioncheque aan te bieden. Met de fashioncheque kunnen consumenten zowel online als in de fysieke winkel betalen.
‘‘Een mooi pluspunt is dat Buckaroo al een langere tijd nauw samenwerkt met fashioncheque, waardoor de betaaloplossing moeiteloos kon worden geïntegreerd in onze webshop,’’ vertelt Dominique instemmend. ‘‘Daarnaast biedt Buckaroo als enige Payment Service Provider de mogelijkheid tot het uitvoeren van deelbetalingen waarbij consumenten het resterende bedrag van een aankoop in de webshop of fysieke winkel met een andere betaalmethode kunnen voldoen.’’
Het aantal consumenten dat online koopt neemt jaarlijks gestaag toe. In het huidige shop klimaat is het runnen van een fysieke winkel en een webshop een must. Voor terStal zijn beide kanalen belangrijk. Op dit moment telt het modebedrijf 220 fysieke winkels in Nederland.
‘‘Maar we willen graag verder groeien,’’ vult Dominique aan. ‘‘En daar is genoeg plek voor. Onze ambitie ligt in het uitbreiden van het aantal fysieke winkels in Nederland naar 300.’’ Online verkoopt terStal haar producten niet alleen meer in de webshop; de producten worden ook verkocht via het platform van Bol.
‘‘We zijn constant bezig om op creatieve manieren onze producten onder de aandacht te brengen,’’ vertelt Dominique. ‘‘Ik sluit ook niet uit dat we in de toekomst buiten de eigen landsgrenzen treden.’’ Binnen de groeiende competitie is het TerStal gelukt om boven haar concurrenten uit te pieken. Het bedrijf is continu bezig met het optimaliseren van de customer journey.
Dominique: ‘‘Los van onze omnichannel strategie, staan we altijd open voor innovatieve betaaloplossingen. Buckaroo is daarin een goede sparringpartner die voorloopt op ontwikkelingen binnen de payments branche. Ze houden ons scherp zodat onze online en offline betaalstrategie altijd geoptimaliseerd is (en blijft).’’
Het aankoopproces soepel laten verlopen? Neuromarketeers delen tips en tricks in deze whitepaper.
"Buckaroo is een waardevolle betaalpartner. Onze relatiemanager Sabine onderhoudt al jarenlang nauw contact met ons. De lijnen zijn kort en er wordt direct geschakeld en meegedacht als er zaken zijn die opgelost moeten worden. Daar zijn wij als klant erg blij mee!"
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van jouw betaalstrategie