Migratie van SEPAY pinautomaten

Dit jaar worden klanten stapsgewijs overgezet van MySepay naar het vernieuwde Buckaroo platform. We zullen je hierover op tijd informeren om je goed voor te bereiden. Voor de migratie ontvang je als klant informatie over de datum waarop je wordt overgezet en hoe je een nieuwe login kunt aanmaken. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en dat je gewoon betalingen kunt blijven ontvangen.

  • Naadloze overstap zonder onderbreking in je betalingen
  • Keuze uit vaste, mobiele of Tap to Pay pinautomaten
  • Hulp bij installatie, activatie en configuratie
  • Ondersteuning door onze servicedesk – altijd dichtbij
Buckaroo Woman W Tablet Laptop 1920

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er met mijn huidige pinautomaten?

Jouw huidige pinautomaten blijven functioneren zoals je gewend bent. Intern schakelen we de transactieverwerking over van Sepay naar Buckaroo. Deze verandering merk je niet aan jouw pinautomaat. 

Wat moet ik doen voor de omzetting?

De overschakeling vereist geen enkele actie van jouw kant en zal in geen geval invloed hebben op de werking van jouw huidige pinapparaten. Wij zorgen ervoor dat de Buckaroo aansluitnummers gekoppeld worden aan de Terminal ID’s van jouw pinapparaten. 

Wat betekenen de nieuwe ID's en termen?

  • Buckaroo Merchant ID: Jouwunieke identificatienummer bij Buckaroo. Een Buckaroo Merchant ID begint altijd met m_. 
  • Buckaroo Store ID: Een specifiek identificatienummer voor elk van jouw filialen. Een Buckaroo Store ID begint altijd met s_. 

Kan ik nog gebruik maken van retourpinnen?

Ja, na de migratie kun je nog steeds gebruikmaken van retourpinnen. Indien retourpinnen geactiveerd is, worden de retourpintransacties altijd op Merchant niveau verwerkt, zodat ze kunnen worden verrekend met jouw reguliere omzet. 

Hoe kan ik een nieuwe terminal kopen en/of aansluiten?

Via My Buckaroo kun je een nieuwe terminal bestellen of een transactiedienst voor een bestaande terminal van een andere leverancier activeren. 

Welke pinautomaten biedt Buckaroo?

Buckaroo biedt een assortiment van mobiele en vaste pinapparaten. Deze worden aangeboden op basis van koop, lease of korte termijn huur. Via My.Buckaroo 

Hoe worden mijn persoonlijke en bedrijfsgegevens beschermd?

Als betaalinstelling onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB), hanteren wij de hoogste beveiligingsstandaarden om jouw persoonlijke en bedrijfsgegevens te beschermen. We passen meerdere lagen van technische beveiligingsmaatregelen toe, waaronder end-to-end encryptie voor gegevensoverdracht, sterke authenticatieprotocollen, en geavanceerde firewall- en intrusion detection systemen om ongeautoriseerde toegang te voorkomen. Daarnaast voeren we regelmatige penetratietesten en beveiligingsaudits uit conform de vereisten van DNB en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Ons beleid voor gegevensbescherming is ontworpen om te voldoen aan zowel nationale als internationale regelgeving, waarbij we ons inzetten om de integriteit en vertrouwelijkheid van jouw informatie te waarborgen. 

My Buckaroo

Wat moet ik doen als de activatiecode om mijn e-mailadres te bevestigen niet werkt?

Neem contact op met Buckaroo. Ons team staat voor je klaar via support@buckaroo.nl of 030-7115030 

Een uitgebreide uitleg vind je op: https://docs.buckaroo.io/docs/pos-portal-my-buckaroo 

Reconciliatie

Hoe vaak wordt mijn omzet uitbetaald?

Jouw omzet wordt elke werkdag uitbetaald. Indien je een ABN AMRO uitbetaalrekening hebt dan word je 7 dagen per week uitbetaald 

Wordt de omzet op dezelfde manier als altijd bijgeschreven op mijn zakelijke betaalrekening?

Uitbetalingen kunnen per terminal, per locatie of per contract worden uitbetaald. Na de migratie word je op hetzelfde niveau uitbetaald als voorheen. 

Zijn de bijschrijvingen hetzelfde als voorheen?

Nee, door de nieuwe verwerkingsmethode zullen de bijschrijvingen er als volgt uitzien: 

  • Type: Van "SCT – Sepa credit transfer" naar "SEPA Overboeking". 
  • Tegenrekening: Nu de derdengeldenrekening van Buckaroo. 
    • IBAN: NL89ABNA0243144881 
    • BIC: ABNANL2A 
    • Naam: DERDG BUCKAROO 
  • Omschrijving: De omschrijving gebruikt nieuwe referenties waar voorheen contract, filiaal-id, of terminal-id stonden 

Hoe ziet de omschrijving bij een overboeking eruit?

De omschrijving bij een uitbetaling bevat de volgende informatie: 

  • ‘AFREK.’ om aan te geven dat het om de afrekening gaat van 
  • Niveau van uitbetaling – ‘CONTRACT‘ of ‘FILIAAL‘ of ‘BETAALAUTOMAAT‘ 
  • ‘REFNR.’ 
  • Referentie nummer: afhankelijk van of jouw omzet per contract, filiaal, of pinapparaat wordt uitbetaald, is de referentie respectievelijk jouw Buckaroo Merchant ID, Store ID, of Terminal ID. 
  • ‘AANT.’ aantal 
  • Het aantal transacties in de bijschrijving 
  • ’MREF.’ Merchant referentie 
  • De merchant naam 

Per terminal: 

A screen shot of a computer

Description automatically generated 

Per filiaal: 

A computer screen shot of a black background

Description automatically generated 

Per contract: 

A screen shot of a computer

Description automatically generated 

Creditcard acceptatie

Wat houdt de 'Honor All Cards Rule' in?

De 'Honor All Cards Rule' is een regel van de betalingsnetwerken Mastercard en VISA. Deze regel houdt in dat winkeliers die ervoor kiezen om hun debitkaarten te accepteren, automatisch ook verplicht zijn om hun creditkaarten en andere kaarttypen te accepteren, ook bekend als ‘Full Acceptance'. Het doel hiervan is om ervoor te zorgen dat kaarthouders met elk type kaart van deze netwerken overal terecht kunnen voor betalingen. 

Kan ik kiezen welke creditkaarten ik accepteer?

Op grond van EU wet- en regelgeving mag je creditkaarten uitsluiten die binnen de “Europese Economische Ruimte” (de EU en enkele aangrenzende landen) zijn uitgegeven. Dit wordt ‘Limited Acceptance’ genoemd.  

Hoe activeer ik Limited Acceptance voor mijn pinapparaat?

Je kunt Limited Acceptance eenvoudig activeren via My Buckaroo   

Wat zijn de kosten voor creditcard betalingen?

Er zijn geen vaste abonnementskosten voor de acceptatie van creditcardbetalingen. U betaalt alleen voor de transacties die plaatsvinden.  

De kosten voor het verwerken van creditcardtransacties worden berekend als een vast percentage van het transactiebedrag, waarbij dit percentage afhankelijk is van het type kaart.  

De standaardtarieven vind je op de Buckaroo website

Facturatie

Worden er kosten ingehouden bij de uitbetaling van omzet?

Nee, jouw volledige omzet wordt dagelijks overgemaakt zonder inhoudingen. 

Wanneer worden de transactiekosten gefactureerd?

De transactiekosten worden maandelijks door Buckaroo in rekening gebracht en zijn zichtbaar in My Buckaroo.

Wanneer wordt de Buckaroo factuur geïncasseerd?

De Buckaroo factuur wordt maandelijks via een incasso afgeschreven. 

Wanneer worden bundels ingehouden bij Buckuroo? Vooraf of achteraf?

Sepay: abonnementskosten vooraf gefactureerd, Buckaroo achteraf 

Wordt er btw toegevoegd aan facturen van Buckaroo?

Ja, Buckaroo berekent btw op alle uitgegeven facturen. Dit omvat niet alleen de basiskosten, maar ook de transactiekosten en kosten voor eventuele abonnementen. Deze btw-heffing is van toepassing op alle klantengroepen, inclusief die organisaties zoals stichtingen, die normaal gesproken zijn vrijgesteld van btw. 

Overige vragen

Hoe kan ik contact opnemen met Buckaroo?

Heb je vragen? Neem dan contact op met commercialcare@buckaroo.nl

Met wie kan ik contact opnemen wanneer mijn pinautomaat niet werkt?

Heb je vragen? Neem dan contact op met commercialcare@buckaroo.nl