Als specialist in de zorg sta je dagelijks direct in contact met je patiënten en of cliënten — zowel fysiek als digitaal. Of het gaat om medische consulten, herhaalmedicatie, patiëntenadministratie of facturatie: elk contactmoment vraagt om vertrouwen, helderheid en een soepel betaalproces. Buckaroo ondersteunt de medische sector met veilige, schaalbare én patiëntvriendelijke betaaloplossingen.
Als medische organisatie heb je te maken met verschillende soorten betalingen zoals:
Herhaalbetalingen: bijvoorbeeld voor herhaalrecepten of abonnementen op chronische zorg
Eenmalige facturatie: voor behandelingen, consulten of patiëntbijdrage
Achterstallige betalingen, lastige debiteurenprocessen
Betalingen die gekoppeld zijn aan systemen: zoals patiëntendossiers (EPD), zorgadministratie, en verzekeraars. Koppelingen met administratieve systemen.
Korte betaaltermijnen, duidelijke facturatie en automatische processen zorgen voor meer tevreden patiënten. Hierdoor worden rekeningen sneller betaald en bellen patiënten minder met vragen.
Je patiënten betalen aan de balie, per mail, in een online portaal of via QR-codes. Stel je voor dat je al die verschillende kanalen in één overzicht kunt samenbrengen? Door het gebruik van één overzichtelijk systeem worden minder fouten gemaakt en is de kans op duplicaten veel kleiner.
Je kunt makkelijk tijd besparen door bijvoorbeeld betalingsherinneringen te automatiseren. Ook voor het controleproces en opvolging van betalingen zijn er mogelijkheden. Handmatige betalingsherinneringen, controle van betalingen en opvolging kosten veel tijd en risico’s, zeker bij gedeelde administratieve teams.
Als zorginstelling moet je voldoen aan strengere regels zoals de AVG. Daarom is het belangrijk dat je systemen transparant zijn en aansluiten op de wetgeving. Tegelijkertijd is het ook belangrijk dat het menselijk contact goed blijft en dat je systemen daaraan bijdragen.
Lange betaaltermijnen, onduidelijke facturatie, geen automatisch incassoproces zorgen vaak voor onbegrip bij je patiënten. Daardoor kunnen betalingen vertragen en gaan patiënten bellen met vragen.
Bied patiënten keuzevrijheid: pinbetalingen aan de balie, iDEAL en digitale acceptgiro, automatische incasso of gespreid betalen. Altijd in een veilige omgeving, met controle over het betalingsverloop.
Jouw patiënten moeten het snel, eenvoudig en betrouwbaar kunnen afrekenen. Buckaroo levert pinautomaten die passen bij de branche: van vaste terminals tot mobiele pinautomaten en zelfs Tap to Pay-oplossingen via je eigen Android telefoon.
Onze pinautomaten ondersteunen alle bekende betaalmethoden: Maestro, V PAY, Apple Pay, Google Pay, creditcard (Visa, Mastercard en Amex) en contactloos pinnen. Je kiest zelf of je het apparaat koopt, huurt of leaset. Binnen 24 uur geleverd en direct klaar voor gebruik.
Stel geautomatiseerde betaalherinneringen in met de schrijfstijl die bij je bedrijf past. Bij achterstand wordt het dossier automatisch overgedragen aan je incassopartner of deurwaarder.
Voor bijvoorbeeld herhaalmedicatie, periodieke consultkosten of abonnementen op zorgdiensten. Integratie met EPD, facturatie- en verzekeringssystemen is mogelijk.
Verstuur betaallinks via e-mail of SMS, voorzien van iDEAL QR-code. Ideaal voor tijdige inning en snelle betaling.
Voor je administratie en klantcontact. In één oogopslag zie je openstaande posten, betaalstatussen en prestaties per kanaal of debiteur.
Buckaroo ondersteunt onder meer:
Uitstekende klantenservice
Hulp wanneer jij het nodig hebt
Duidelijke tarieven
Betaal alleen bij geslaagde transacties
40+ populaire betaalmethoden
Wij helpen je de juiste betaalmethoden te kiezen