Vanaf 1 mei 2024 vervangen wij ABN AMRO als jouw vertrouwde partner voor pinbetalingen. Op deze pagina vind je antwoorden op alle veelgestelde vragen over deze transitie.
Je huidige pinautomaten blijven functioneren zoals je gewend bent. Intern schakelen we de transactieverwerking over van ABN AMRO naar Buckaroo. Je merkt niets van deze verandering.
De overschakeling vereist geen enkele actie van jouw kant en zal in geen geval invloed hebben op de werking van je huidige pinapparaten. Wij zorgen ervoor dat de Buckaroo aansluitnummers gekoppeld worden aan de Terminal ID’s van jouw pinapparaten.
Dit heeft te maken met de manier waarop de communicatie loopt vanuit de pinautomaat naar de processor om de transacties te verwerken. De transactieverwerking van Buckaroo maakt gebruik van het CTAP-protocol en gebruikt daarom de CCV-CTAP-ID's om de terminals te identificeren.
Voor de migratie zijn de terminals omgezet van Equens Worldline naar CCV. Het kan zijn dat een merchant een firewall ingesteld heeft die alleen EW toestaat. In zo'n geval moet de firewall van de merchant aangepast worden met de volgende IP-gegevens om met CCV te kunnen communiceren voor de transactieverwerking.
Voor publiek internet:
Hostname: oltp.ccvpay.nl
IP range 193.173.53.34 tot 193.173.53.127
Poort 10000
Voor PoIP:
IP 194.104.96.43
Poort 10001
Ja, na de migratie kun je nog steeds gebruikmaken van retourpinnen. Indien retourpinnen geactiveerd is, worden de retourpintransacties altijd op merchant niveau verwerkt, zodat ze kunnen worden verrekend met jouw reguliere omzet.
Via de Mijn Buckaroo Portal kun je een nieuwe terminal bestellen of een transactiedienst voor een bestaande terminal van een andere leverancier activeren.
Buckaroo biedt een assortiment van mobiele en vaste pinapparaten. Deze worden aangeboden op basis van koop, lease of korte termijn huur.
Als betaalinstelling onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) hanteren wij de hoogste beveiligingsstandaarden om jouw persoonlijke en bedrijfsgegevens te beschermen. We passen meerdere lagen van technische beveiligingsmaatregelen toe, waaronder end-to-end encryptie voor gegevensoverdracht, sterke authenticatieprotocollen, en geavanceerde firewall- en intrusion detection systemen om ongeautoriseerde toegang te voorkomen. Daarnaast voeren we regelmatige penetratietesten en beveiligingsaudits uit conform de vereisten van DNB en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Ons beleid voor gegevensbescherming is ontworpen om te voldoen aan zowel nationale als internationale regelgeving, waarbij we ons inzetten om de integriteit en vertrouwelijkheid van jouw informatie te waarborgen.
Ons team staat voor u klaar via abnamro@buckaroo.nl of bel 088 42 62 777.
Je omzet wordt dagelijks voor 09:30 uitbetaald, ook in het weekend.
Je omzet wordt overgemaakt naar dezelfde zakelijke ABN AMRO rekening als voorheen, via de derdengeldenrekening van Buckaroo.
Betalingen worden als één totaalbedrag uitbetaald in plaats van per merk (bijv. Maestro, V PAY, Debit Mastercard, Visa Debit), wat zorgt voor een overzichtelijkere administratie.
Nee, door de nieuwe verwerkingsmethode zullen de bijschrijvingen er als volgt uitzien:
De omschrijving bij een uitbetaling bevat de volgende informatie:
NL89ABNA0243144881
De 'Honor All Cards Rule' is een regel van de betalingsnetwerken Mastercard en VISA. Deze regel houdt in dat winkeliers die ervoor kiezen om hun debitcards te accepteren, automatisch ook verplicht zijn om hun creditkaarten en andere kaarttypen te accepteren, ook bekend als ‘Full Acceptance'. Het doel hiervan is om ervoor te zorgen dat kaarthouders met elk type kaart van deze netwerken overal terecht kunnen voor betalingen.
Op grond van EU wet- en regelgeving mag je creditkaarten uitsluiten die binnen de Europese Economische Ruimte (de EU en enkele aangrenzende landen) zijn uitgegeven. Dit wordt Limited Acceptance genoemd.
Als je Limited Acceptance wilt activeren, neem dan contact op met abnamro@buckaroo.nl. Heb je een terminal via een andere leverancier, neem dan contact op met deze leverancier voor de juiste instellingen.
Er zijn geen vaste abonnementskosten voor de acceptatie van creditcardbetalingen. Je betaalt alleen voor de transacties die plaatsvinden.
De kosten voor het verwerken van creditcardtransacties worden berekend als een vast percentage van het transactiebedrag waarbij dit percentage afhankelijk is van het type kaart.
Voor American Express (AMEX) kaarten geldt een afwijkend (hoger) tarief dat automatisch van toepassing is zodra je jaarlijkse omzet uit AMEX-transacties de € 100.000,- overschrijdt.
Als je momenteel nog geen creditcards accepteert, dan hoef je niets te doen. Met de omzetting van je bestaande pinapparaten worden Visa en Mastercard automatisch geactiveerd.
Als je nu al creditcardbetalingen accepteert, dan blijft je bestaande contract van kracht. Wel kun je overstappen naar Buckaroo voor de verwerking van creditcardbetalingen. Voer in dat geval onze aansluitnummers in op jouw pinapparaten om onze aantrekkelijke tarieven te activeren:
Je beschikt over een uniform overzicht van alle transactiegegevens via Mijn Buckaroo en hebt een snellere uitbetaling van jouw omzet.
Een kaartmerk (of card brand) verwijst naar het type betaalkaart dat wordt gebruikt bij een transactie. Voorbeelden van kaartmerken zijn Maestro, VPay, Mastercard Debit, Visa Debit, Mastercard Credit, Visa Credit, en AMEX.
Elk kaartmerk heeft zijn eigen regels voor verwerking en een specifieke kostenstructuur. De Payout Consolidation Fee wordt per kaartmerk berekend wat betekent dat deze kosten van toepassing kunnen zijn op transacties met meerdere kaartmerken op dezelfde dag.
Nee, je volledige omzet wordt dagelijks overgemaakt zonder inhoudingen.
De transactiekosten worden maandelijks door Buckaroo in rekening gebracht en zijn zichtbaar in My Buckaroo.
Ja, Buckaroo berekent BTW op alle uitgegeven facturen. Dit omvat niet alleen de basiskosten, maar ook de transactiekosten en kosten voor eventuele abonnementen. Deze BTW-heffing is van toepassing op alle klantengroepen, inclusief die organisaties zoals stichtingen, die normaal gesproken zijn vrijgesteld van BTW.
De Payout Consolidation Fee van € 0,11 per terminal, per kaartmerk, per dag, is een vergoeding die de kosten dekt voor het consolideren en verwerken van dagelijkse betalingen. Dit omvat kosten voor digitale transactie-informatie, overboekingen en administratieve rapportages, zoals CAMT.053, MT940, of CSV-bestanden.
Deze kosten worden momenteel door ABN AMRO in rekening gebracht en verschijnen op je maandelijkse tariferingsnota. Na de migratie zullen deze kosten door ons worden berekend en gefactureerd als Payout Consolidation Fee. Je gaat na de migratie nooit meer betalen dan voorheen en in verreweg de meeste gevallen zul je hierdoor zelfs minder betalen dan voorheen.
Ons team staat voor je klaar via abnamro@buckaroo.nl of 088 42 62 777. Telefonisch zijn we van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur bereikbaar. Via een keuzemenu kom je bij de juiste afdeling terecht.
Je kunt contact opnemen met Buckaroo. Mocht het probleem veroorzaakt worden door je eigen pinautomaat dan kun je afhankelijk van jouw leverancier terecht voor vragen via onderstaande gegevens:
Tokheim: 088 1471500
CCV: 088 2289849
Worldline: (YOXIMO, YOMANI, MOVE5000, DESK5000) 0900 2265797
Worldline: (Saturn 1000F2, Link/2500, Tap on Mobile) 088 3855001
Ingenico: 023 799 3073 / support.nl@ingenico.com