In 2025 viert Buckaroo een bijzondere mijlpaal: 20 jaar actief als betrouwbare partner in betaaloplossingen. We nemen in dit jubileumjaar de tijd om stil te staan bij de mensen die Buckaroo maken tot wie we zijn. Hun verhalen laten zien hoe wij elke dag opnieuw invulling geven aan onze slogan Paying Attention. In deze editie spreken we met Paul Scholten, CEO van Buckaroo, over de groei van het bedrijf, de dynamische betaalmarkt en toekomstplannen.
Voor Paul draait Paying Attention om focus op de elementen die Buckaroo vooruitbrengen. Aan de ene kant is dat de techniek: ''Het uitvoeren van één miljard transacties is best ingewikkeld.'' De payments wereld is een complexe business die vraagt om precisie en innovatie.
Maar aandacht gaat verder dan techniek, zoals Paul benadrukt: “We zetten het belang van de klant altijd voorop, in alles wat we doen.’’ Tegelijkertijd is het besef groot dat medewerkers hierin het verschil maken. “Uiteindelijk doen die het voor ons. Daarom hoort aandacht voor de mensen achter het bedrijf net zo goed bij Paying Attention.’’
Sinds Paul in 2018 startte als CEO is Buckaroo sterk gegroeid. Waar het bedrijf destijds nog iets meer dan 50 medewerkers telde, werken er nu ruim 200 mensen. Opvallend is dat veel collega’s uit zijn eerste periode nog steeds deel uitmaken van het team. ''Samen hebben we de ontwikkeling doorgemaakt van een relatief klein bedrijf met een beperkt klantenaantal tot veel meer klanten, grotere klanten en complexere producten.''
Die ontwikkeling maakt Paul zichtbaar trots. ''Ik denk dat het belangrijk is dat je trots moet zijn, want je trots straalt ook af richting medewerkers én klanten.''
Wat Paul zo aanspreekt in deze sector, is de voortdurende beweging. Innovaties volgen elkaar in rap tempo op en vragen om alertheid en flexibiliteit. Voor Paul is juist dat de charme van de betaalmarkt: “Het is een hele dynamische omgeving waar je heel goed bepaalde ontwikkelingen moet volgen.’’
Een concreet voorbeeld is de verandering voor online betalen op Europese schaal. In de loop van 2026/ 2027 gaat iDEAL vervangen worden door Wero. Wero is een Europees product dat in meerdere landen wordt uitgerold waaronder Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg en Nederland. Paul vult aan: “Dat biedt natuurlijk mogelijkheden.''
De komende jaren ziet Paul een duidelijke route voor Buckaroo. Eerst zal de positie in de Benelux verder verstevigd worden. Maar daar stopt de ambitie niet. “De volgende stap is kijken hoe we onze positie in Europa kunnen uitbreiden. Er zit nog voldoende groei in, dat zeker.’’
Uitstekende klantenservice
Hulp wanneer jij het nodig hebt
Duidelijke tarieven
Betaal alleen bij geslaagde transacties
40+ populaire betaalmethoden
Wij helpen je de juiste betaalmethoden te kiezen