Midden in de bossen van Arnhem vind je één van de meest bijzondere dierentuinen van Europa: Koninklijke Burgers’ Zoo. Al sinds 1913 weet het familiebedrijf ruim een miljoen bezoekers per jaar te verrassen met unieke ecodisplays waarin dieren in natuurlijke leefomgevingen samenleven. Achter de schermen is het park net zo vooruitstrevend als op het eerste gezicht – en dat geldt ook voor de manier waarop ze hun betaalverkeer organiseren.
Koninklijke Burgers’ Zoo trekt jaarlijks ruim een miljoen bezoekers. Dat vraagt om een organisatie die soepel draait: van kaartverkoop tot horeca en van winkelpunten tot evenementen. “In de afgelopen tien jaar hebben we grote stappen gezet in het automatiseren van processen”, vertelt Sjef van Keulen, CFO van Koninklijke Burgers’ Zoo. “Ons park is continu in beweging. Dat vraagt ook om een flexibele en toekomstbestendige aanpak van betalingen.”
Met zoveel bezoekers en uiteenlopende betaalmomenten verspreid over het park, was er een duidelijke behoefte aan overzicht, flexibiliteit en schaalbaarheid. Denk aan vaste pinautomaten bij ingangen, mobiele terminals tijdens evenementen en digitale betalingen in restaurants en winkels. Alle betaalstromen moeten eenvoudig te beheren zijn, zonder concessies te doen aan gebruiksgemak of betrouwbaarheid.
Sjef: “Als we in het Safari Meeting Centre een groot event hebben, schakelen we Buckaroo in om tijdelijk op te schalen met mobiele betaalautomaten. Dat moet snel en betrouwbaar kunnen.”
Koninklijke Burgers’ Zoo wilde samenwerken met een partij die méér biedt dan alleen techniek. “We zijn een familiebedrijf en zoeken partners die echt met ons meedenken. Niet iemand die ‘gewoon’ een doosje met een pinapparaat aflevert en vertrekt, maar een partner met wie we kunnen schakelen en bouwen.”
“Een betalingspartner heb je nodig met een vooruitziende blik. De stappen die we met Buckaroo hebben gezet, voelen goed. Zolang ze voorop blijven lopen, blijven we graag met ze samenwerken”
De samenwerking heeft gezorgd voor rust in de operatie. Sjef: “We weten dat als er iets is, we Buckaroo kunnen bellen. Ze denken vooruit en lossen problemen snel op.” Dat maakt het voor het team makkelijker om zich te richten op de bezoekerservaring en innovatie, in plaats van op technische details.
Hoewel de online ticketverkoop via een externe partij verloopt, zorgt Buckaroo ervoor dat het offline betaalverkeer naadloos aansluit op de professionele uitstraling van het park. Ook de combinatie van vaste en mobiele terminals binnen het park werkt soepel dankzij de flexibiliteit van de oplossingen.
In het voorjaar van 2025 kwam Koninklijke Burgers’ Zoo via ABN AMRO in contact met Buckaroo. Het klikte direct. “De relatiemanager was vanaf het begin een aanspreekpunt waar we op konden bouwen. Duidelijk, transparant en oplossingsgericht,” aldus Sjef.
Buckaroo ondersteunt het park inmiddels met een complete betaaloplossing. Denk hierbij aan:
Als één van de meest vooruitstrevende dierentuinen van Europa kijkt Koninklijke Burgers’ Zoo altijd vooruit. Van verduurzaming tot technologische innovatie: daar horen ook moderne betaaloplossingen bij. De samenwerking met Buckaroo wordt dan ook gezien als een strategisch fundament voor de komende jaren.
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van jouw betaalstrategie