Voetbal International (VI) is een gevestigd voetbalmerk sinds 1965 en vandaag de dag nog relevant. Wekelijks brengt VI een blad uit met het laatste nieuws rondom voetbal. Daarnaast hebben leden van VI PRO toegang tot achtergrondverhalen en analyses. Daarmee creëert VI een trouwe community voor voetballiefhebbers, maar het abonnementssysteem was aan vernieuwing toe. Buckaroo hielp VI met de creditmanagementoplossing.
Dave van den Berg, manager klantrelaties bij VI: “In ons oude abonnementssysteem startte ieder weekbladabonnement op woensdag, omdat het weekblad altijd op woensdag uitkomt. Daarin wilden we wat flexibeler zijn.” Daarnaast zat VI met de uitdaging dat haar abonnementen in het oude systeem nog vooruit betaald moesten worden. Iemand kocht een jaarabonnement en moest voor een jaar vooruit betalen. “Dat is niet klantvriendelijk en zorgt voor problemen bij vervolgbetalingen. Daarom kozen we ervoor om met maandbetalingen te gaan werken.” Zo kwam VI in contact met Buckaroo.
Met de credit managementoplossing van Buckaroo kan VI het abonnementsgeld op maandelijkse basis innen, zodat klanten niet langer een jaar vooruit hoeven te betalen. Daarbij is VI nu flexibeler met het starten van een nieuw abonnement. Ook de opvolging van openstaande facturen is onderdeel van de credit managementoplossing. Zo heeft VI real-time inzicht in de status van facturen en kan zij haar klanten op een openstaande betaling wijzen met persoonlijke betaalherinneringen. Daarmee verlopen nu ook de vervolgbetalingen aan VI zonder problemen.
Als manager klantrelaties is Dave erin gespecialiseerd om klanten (blijvend) te binden aan het VI-merk. VI heeft een hele grote groep trouwe abonnees. Deze abonnees zijn soms wel 50 jaar geleden lid geworden van VI. Zij waren altijd gewend te betalen met acceptgiro, maar dat is voor VI niet de prettigste betaalwijze, omdat VI daarmee in afwachting blijft van het moment dat ze geld ontvangt.
De oplossing bleek een persoonlijk betaalverzoek. Met een persoonlijk betaalverzoek kan VI haar klanten op elk gewenst moment verzoeken te betalen. Dat betaalverzoek is volledig in de huisstijl van VI, zodat het duidelijk herkenbaar is voor haar klanten. Daarbij werkt het toevoegen van een betaalknop/betaallink aan het betaalverzoek als extra conversiebooster, omdat een betaling met één druk op de knop afgehandeld is. "Aan de hand daarvan zien we dat de betalingen nu weer keurig verlopen.”
Benieuwd hoe u uw betaalstrategie kunt optimaliseren? Download dan ons e-book.
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van uw betaalstrategie