Problemen met je pinapparaat?

Hieronder een aantal tips die een mogelijke oplossing kunnen bieden.

Pinautomaat Voor Kledingzaken Kledingwinkel

Betaalautomaat blijft lang op 'Calling TMS' staan bij het opstarten

Mogelijke oorzaken

  • De pinautomaat voert een update uit: daarom blijft deze langer op 'Calling TMS' staan. Bij Vaste pinautomaten duurt dit ongeveer 2 tot 5 minuten, bij mobiele automaten kan dit tot 15 minuten duren.
  • De pinautomaat kan geen connectie krijgen met de server, dit resulteert meestal in een 'Logon Error'.

SEPAY Vast

  • Niets doen;
  • Wacht ongeveer 5 minuten;
  • Staat deze nog steeds op het scherm? Schakel de pinautomaat uit en weer in en wacht opnieuw tot 5 minuten.

SEPAY Mobiel

  • Niets doen;
  • Wacht ongeveer 15 minuten;
  • Staat deze nog steeds op het scherm? Schakel de pinautomaat uit en weer in en wacht opnieuw tot 5 minuten.

Betaalautomaat reageert nergens meer op

In deze situatie reageert de pinautomaat echt helemaal nergens meer op, ook de MENU en de F toets niet. De kans is groot dat er een toets vastzit. 

Controleer alle toetsen of deze 'los' zitten. Het gebeurt wel eens, zeker bij nieuwe pinautomaten, dat een toets eronder schuift. Het is lastig te zien, dus het beste is om elke toets te heen en weer te 'wiebelen'.

Print Fail : Error 101

Deze error kan voorkomen bij de Buck Mobile en Buck Smart Plus. De melding komt voor wanneer de batterij bijna leeg is. De pinautomaat functioneert als normaal, maar het printgedeelte vraagt meer vermogen van de accu. Dat is de reden waarom deze melding pas te zien is wanneer de transactie wordt verwerkt. De oplossing is vrij eenvoudig: laad je pinautomaat op en de melding zal verdwijnen.

Betalingen worden niet voltooid

Na de betaling wordt er 'Even geduld AUB' weergegeven met een progressiebalk die gevolgd wordt door een aantal piepjes zonder dat er een bon uitkomt. 

SEPAY Vast Plus

Indien het netwerkicoon groen is:

  • Herstart de router waaraan deze gekoppeld is;
  • Test daarna je internetverbinding;
  • Herstart de pinautomaat.

Heb je een Experia Box en het probleem houdt zich aan, neem direct contact op met onze helpdesk.

SEPAY Mobiel Plus

Indien beide GPRS iconen aanwezig op je scherm (volle indicator links en groen GPRS hoorntje midden):

  • Schakel de pinautomaat uit door . & CLEAR tegelijkertijd in te drukken;
  • Start deze op met OK;
  • Doe een testbetaling van € 0,01 om te zien of de automaat goed functioneert.

Indien beide iconen niet zichtbaar of ‘greyed-out’ zijn:

  • Zet de pinautomaat uit;
  • Draai deze om en open de klep;
  • Controleer de simkaart op correcte plaatsing;
  • Zet de pinautomaat opnieuw aan.

Indien de iconen niet wijzigen, samen met de melding no sim: neem contact op met de helpdesk.

Mobiele betaalautomaat is traag

Dit probleem is te herkennen aan een vertraagde weergave wanneer je het betaalmenu ingaat en wanneer de transactie afwikkeling langer duurt dan normaal.

Het kan gebeuren dat de pinautomaat een connectie heeft gemaakt met een netwerk dat nu niet meer de beste dekking biedt omdat je op een andere locatie bent of omdat er een storing is opgetreden bij de leverancier.

Buck Mobile

  • Zet de pinautomaat volledig uit;
  • Zet deze na 15 minuten weer aan (geheugen van het laatst gekozen netwerk wordt namelijk tot 15 minuten vastgehouden in het systeem, daarna vindt er een reset plaats).

Om deze situatie zoveel mogelijk te voorkomen kun je het beste de mobiele pinautomaat aan het einde van de werkdag uitzetten en aanzetten wanneer je op een nieuwe locatie bent.