Hieronder een aantal tips die een mogelijke oplossing kunnen bieden.
In deze situatie reageert de pinautomaat echt helemaal nergens meer op, ook de MENU en de F toets niet. De kans is groot dat er een toets vastzit.
Controleer alle toetsen of deze 'los' zitten. Het gebeurt wel eens, zeker bij nieuwe pinautomaten, dat een toets eronder schuift. Het is lastig te zien, dus het beste is om elke toets te heen en weer te 'wiebelen'.
Deze error kan voorkomen bij de Buck Mobile en Buck Smart Plus. De melding komt voor wanneer de batterij bijna leeg is. De pinautomaat functioneert als normaal, maar het printgedeelte vraagt meer vermogen van de accu. Dat is de reden waarom deze melding pas te zien is wanneer de transactie wordt verwerkt. De oplossing is vrij eenvoudig: laad je pinautomaat op en de melding zal verdwijnen.
Na de betaling wordt er 'Even geduld AUB' weergegeven met een progressiebalk die gevolgd wordt door een aantal piepjes zonder dat er een bon uitkomt.
Indien het netwerkicoon groen is:
Heb je een Experia Box en het probleem houdt zich aan, neem direct contact op met onze helpdesk.
SEPAY Mobiel Plus
Indien beide GPRS iconen aanwezig op je scherm (volle indicator links en groen GPRS hoorntje midden):
Indien beide iconen niet zichtbaar of ‘greyed-out’ zijn:
Indien de iconen niet wijzigen, samen met de melding no sim: neem contact op met de helpdesk.
Dit probleem is te herkennen aan een vertraagde weergave wanneer je het betaalmenu ingaat en wanneer de transactie afwikkeling langer duurt dan normaal.
Het kan gebeuren dat de pinautomaat een connectie heeft gemaakt met een netwerk dat nu niet meer de beste dekking biedt omdat je op een andere locatie bent of omdat er een storing is opgetreden bij de leverancier.
Om deze situatie zoveel mogelijk te voorkomen kun je het beste de mobiele pinautomaat aan het einde van de werkdag uitzetten en aanzetten wanneer je op een nieuwe locatie bent.