Wij gebruiken cookies om er voor te zorgen dat wij u de beste gebruikerservaring kunnen bieden op deze website. Als u verdergaat zonder uw instellingen te wijzigingen, gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met het ontvangen van alle cookies op de Buckaroo website. Als u dat wenst, kunt u uw cookie instellingen op elk moment wijzigen. Meer informatie
Dit bericht niet meer tonen

Hoge verwachtingen op Imagine Magento 2017

donderdag 13 april 2017

Nederland was ruim vertegenwoordigd in Las Vegas op het event van Magento. De verwachtingen zijn hoog rondom Magento 2 en de nieuwe functionaliteiten. Erik Serré van Buckaroo vroeg aan partners naar de take-aways van het event.

Van 3 tot en met 5 april vond in Las Vegas voor de 7e keer het Magento Imagine event plaats. De vorige editie in 2016 stond in het teken van de lancering van het nieuwe platform: Magento 2. Deze aankondiging zorgde voor onrust onder partners en klanten. Want wat brengt deze verandering met zich mee? Het antwoord op deze vraag kwam dit jaar in de vorm van nieuwe mogelijkheden en functies. Zoals Commerce Order Management, Shipping, Business Intelligence, Social en ontwikkelingen op gebied van B2B in Magento Entreprise.

Nederland ruim vertegenwoordigt

Het marktaandeel van het Californische e-commerce softwarebedrijf is groot. En niet alleen in Amerika. Zo’n 11.688Nederlandse webshops maken gebruik van de open-source software voor hun online business. Dat is meer dan 11 procent van de totale 236.547 live websites die draaien op het Magento platform. Niet gek dat er veel Nederlandse bekenden aanwezig waren in Las Vegas. PhotoSpecialist, in Nederland bekend als FotoKonijnenberg, was genomineerd voor de “Great Explorer Award of International Expansion”.

De Buckaroo e-commerce vlog

Erik Serré, partner manager bij Buckaroo, was erbij. Hij sprak daar partners en klantrelaties over hun visie op o.a. het event, Magento 2.0 en de ontwikkelingen in de e-commerce. Waarom zijn ze naar Las Vegas gekomen? Wat is hen opgevallen en wat zijn de take-aways van het event?

Een suite aan nieuwe functionaliteiten

Tjitte Folkertsma (Commercieel Directeur van MediaCT) benoemde met name de rust die is wedergekeerd bij de partners rondom Magento 2: “De grote take-away van dit event is dat Magento 2.0 uit de kinderschoenen raakt. Daarbij merk je dat Magento heel erg bezig is met meer dan een e-commerce oplossing te zijn. Ze geven aan een solution te willen zijn en een suite aan te bieden van verschillende producten.” Enkele voorbeelden die Tjitte daarbij noemt zijn de komst van Magento Commerce Order Management (MCOM) en een analytics-oplossing, namelijk Magento BI.

“Het is leuk om te zien dat er steeds meer producten komen die elkaar versterken en aan elkaar gerelateerd zijn.” - Tjitte Folkertsma (MediaCT)

Mathijs Kok van Guapa: “Je ziet dat Magento snapt waar de gaten in het product zitten. B2B en BI, Social Shopping dat is geïntegreerd in het product. Vorig jaar is BlueFoot gekocht, dat is nu Magento CMS dat wordt ook volledig geïntegreerd, eind Q3/4. Dus hoge verwachtingen wat er aan gaat komen in Magento 2.”

Hoge verwachtingen van Magento BI en Magento Entreprise

Tjitte Folkertsma: “Eén van de beste overnames is Magento BI. Als shopeigenaar wil je verschillende databronnen samenvoegen. [..] En vooral gaan werken met predictive data. Om vragen te beantwoorden zoals: welke producten zouden het heel goed doen? En wie zijn mijn beste klanten? Het (Magento BI) geeft een beeld waar je bent als shop en waar je naar toe kunt gaan.”

Danny Verkade van Cream: “B2B is echt een hot item op dit moment en in begin Q3 is dat beschikbaar voor Magento Enterprise. Ik denk dat ze daarin een hele goed stap maken. Magento is natuurlijk een hele tijd busines-to-consumer geweest en wat ik tot nu toe gezien heb van de functionaliteiten die standaard aanwezig zijn in Magento voor B2B zie ik dat we daarmee een heel groot deel van onze klanten kunnen bedienen.”


Snel over naar Magento 2 of nog even wachten?

Tjitte Folkertsma van MediaCT: “Door de nieuwe functionaliteiten advies ik: ga snel over. Maar heb je veel verrijkte content, wacht dan nog even tot volgend jaar, want dan komt er in samenwerking met Bluefoot een CMS waarbij er veel aandacht is voor content en storytelling.”

Collin de Boer van ISM eCompany: “Het is niet perse een gegeven dat je direct over moet. Ga in gesprek met Magento en ook je partner. Dat doen wij ook met onze klanten. We zullen de vraag stellen: kunnen we synergiën behalen? Zodat de migratie naar Magento 2 ook uiteindelijk een goede stap zal zijn.”

Mathijs Kok van Guapa: “Je kunt Magento 1 wel langer rekken, maar dan mis je alle nieuwe functionaliteiten van Magento 2 en dat is gewoon zonde. Dus ga gewoon beginnen. Magento 2 is er gewoon klaar voor, dus ik zou zeggen: niet langer wachten.” Daarbij raadt Mathijs verkopers aan zich goed voor te bereiden op de overstap, door een goede partner te vinden en een gedegen plan op te zetten.

Ook Danny Verkade van Cream adviseert om de overstap goed in kaart te brengen: “Het is goed om te weten welke processen je hebt lopen, zodat je die geïnventariseerd hebt. Aan de hand daarvan ga je een business case formuleren en die mappen naar de functionaliteiten die in Magento 2 standaard aanwezig zijn. En eventueel - als er geen match is - maatwerk realiseren.”

Mathijs Kok benadrukt nogmaals niet te lang te wachten. “Het moment om naar Magento 2 te gaan is nu. Je kunt je nu nog goed voorbereiden, goede migraties doen en vervolgens volledig profiteren van de functionaliteiten die het komende jaar en de jaren daarna zullen worden uitgerold. En ik denk juist dat, dat dingen zijn die je als merchant nodig hebt om je concurrentie voor te blijven.”

Bekijk alle Imagine Magento vlogs op het Buckaroo YouTube-kanaal. Of lees verder op de blog van MediaCT waar Tjitte uitgebreid terugblikt op Imagine Magento 2017.

Heeft u vragen over de koppeling van Buckaroo en Magento 2?

Als Payment Service Provider streven wij ernaar het integratieproces van onze betaaloplossing zo eenvoudig mogelijk te maken. Daarom zijn er voor de meest populaire e-commerce pakketten standaard plug-ins ontwikkeld. Zo kunt u kosteloos gebruik maken van de plug-ins voor Magento 2. Download de Magento 2 plug-in.

Terug naar overzicht

Wij verwerken de betalingen voor

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief... Verzenden