AfterPay verandert per 4 oktober haar naam in Riverty

 

Vanaf 4 oktober gaat de naamsverandering in van AfterPay naar Riverty. Voorlopig zul je in de checkout een co-branded logo zien die beide namen toont. ‘Een zacht overgang’ zoals AfterPay het noemt. Buckaroo zal uiteraard zorgen voor een update van de checkout plugins met het nieuwe logo.

Belangrijk om te weten:

  • Tot 3 oktober verandert er zichtbaar niets - je blijft het bestaande AfterPay-logo gebruiken op webwinkels, apps en elders.
  • Op 4 oktober start de introductie van de nieuwe naam: Riverty. Op specifieke touchpoints, zoals in de checkout, blijf je het merk AfterPay zien in een gecombineerd logo en als beschrijvende regel onder het nieuwe logo.
  • Vanaf 4 oktober is de naamsverandering doorgevoerd in de betaalplugins van Buckaroo, deze kunnen gedownload en geüpdatet worden via GitHub.

Update je betaalplugin

Buckaroo zorgt ervoor dat jouw checkout het juiste logo heeft. Belangrijk is dat jij vanaf 4 oktober een update van de e-commerceplugin doet. Gebruik je een payment plugin van Buckaroo? Bijvoorbeeld voor Magento, WooCommerce, PrestaShop, Shopware, Lightspeed, een API of SDK? Dan vind je op GitHub vanaf 4 oktober de nieuwste versie.

 

Hou er rekening mee dat je zelf via je eigen Content Management Systeem de webpagina’s aanpast waarop je uitleg hebt staan over je betaalmethoden. Bijvoorbeeld de veelgestelde vragen of algemene voorwaarden-pagina.

Het idee achter de naam

AfterPay is onderdeel van internationaal financieel dienstverlener Arvato Bertelsman, beiden zullen geleidelijk overgaan in één merknaam: Riverty. Voor een gezonde financiële (rivier)stroom. Daarmee krijgt AfterPay ook de ruimte om in de toekomst meer betaal- en financiële diensten aan te bieden dan achteraf betalen alleen.

 

‘Buy now pay later’ blijft populair

De behoefte aan eerst kopen en later betalen is nog nooit zo groot geweest.  Onderzoek van AfterPay Arvato wijst uit dat 57% van de consumenten van plan is om voor een achterafbetaaloptie te kiezen tijdens het afrekenen in de komende 12 maanden, 35% van hen is actief op zoek naar webwinkels die buy now, pay later aanbieden. In dit onderzoek komt ook naar voren dat 97% van de consumenten nog steeds voor AfterPay zou kiezen wanneer er een co-branded logo met de naam Riverty te zien is in de checkout.

 

“Terwijl onze merknaam verandert, verandert ons serviceniveau niet. Mensen zullen nog steeds hun aankopen kunnen volgen en beheren (betalen, pauzeren, ons op de hoogte stellen van retourzendingen) en factureren via de Riverty app en MyRiverty, maar dan in een nieuwe look & feel.”

 

— AfterPay

Meer informatie, kijk op:
https://getreadyforwhatsnext.afterpay.nl/nl

 

Lees ook:

Hoe fashionwebshops kunnen profiteren van achteraf betalen met AfterPay en Buckaroo

48% van de Nederlandse shopper heeft behoefte aan een achteraf betaalmethode. Dit laat zien dat dit soort betalingen steeds gebruikelijker worden.

Lees meer

AfterPay start MAKE IT HAPPEN campagne voor webshops en consumenten

“Meer verkeer naar je website, meer transacties, meer tevreden klanten” dat is het doel van AfterPay’s MAKE IT HAPPEN campagne.

Lees meer

Buckaroo biedt retailers internationale betaaloplossing met AfterPay

Achteraf betaalmethode AfterPay en betaalprovider Buckaroo hebben de samenwerking verstevigd. Retailers kunnen nu AfterPay aanbieden in 5 landen vanuit één contract met Buckaroo.

Lees meer