IBAN-Naam Check nu ook beschikbaar voor Buckaroo klanten

Partnership Buckaroo en SurePay gericht op betere incasso-resultaten

Buckaroo biedt een nieuwe service aan: de IBAN-Naam Check van SurePay. Deze validatiecheck is met name interessant voor Buckaroo klanten met veel incasso’s, ook wel SEPA Direct Debit betalingen genoemd.  Met de IBAN-Naam Check worden betaalgegevens van nieuwe klanten, leveranciers of medewerkers gecontroleerd op juistheid. Hiermee worden fraude en fouten voorkomen.

 

Ramon Verweij, Head of Marketing bij SurePay: “Al meer dan 150 bedrijven maken hun processen veiliger en efficiënter met de IBAN-Naam Check. Zo verloopt de online onboarding van nieuwe klanten soepeler, is het controleren van klantgegevens geen handmatig proces meer en weet je zeker dat je incasseert bij en betaalt aan de juiste persoon of bedrijf. Wij zijn blij dat door deze samenwerking onze service ook beschikbaar is voor Buckaroo klanten.”

 

Minder uitval

Met de IBAN-Naam Check wordt gecontroleerd of de opgegeven tenaamstelling overeenkomt met het opgegeven rekeningnummer. Hiermee komt eventueel verkeerd doorgegeven informatie vroegtijdig boven tafel. Dit verkleint de kans op transactie-uitvallen. Het gebruik van de IBAN-Naam Check geeft bedrijven meer zekerheid bij het verwerken van incasso's en overboekingen. Bedrijven kunnen de IBAN-Naam Check uitvoeren voorafgaand aan een periodiek terugkerende incassobatch. De controle kan ook ingezet worden als vast onderdeel van een Know Your Customer proces (KYC).

 

Lars Smit, Head of Marketing bij Buckaroo: “Een mislukte of foutieve incasso zorgt voor veel uitdagingen, zoals hoge kosten en administratieve handelingen. De IBAN-Naam Check van SurePay kan dit voorkomen. Het is een interessant product om de betaalconversie te verbeteren. Met name voor bedrijven met abonnementsgelden, maar ook voor bedrijven met betalingen aan derden, zoals marktplaatsen. Voor de continuïteit van je cashflow is het extra belangrijk dat de incasso’s succesvol verlopen.”

 

Hoe werkt het?

Bedrijven kunnen de check inbouwen in hun eigen betaal- of bedrijfsprocessen. Als er iets niet klopt aan het bankrekeningnummer of de tenaamstelling verschijnt er een melding. Bedrijven bepalen zelf in welke vorm meldingen zichtbaar zijn. Wanneer een IBAN-nummer niet bij de bank bestaat, of een andere tenaamstelling heeft dan is opgegeven, dan kan dit reden zijn voor het al dan niet accepteren van een klant. Hiermee worden fraude en fouten voorkomen en beschikt het bedrijf over de juiste klantgegevens.

 

IBAN-Naam Check integreren in je betaal- en onboardingproces? Aanvragen kan via hier >

 

Lees ook:

Hoe werkt een automatische incasso?

Hoe werkt een automatische incasso nu eigenlijk? En wat zijn de voordelen?

Lees meer

Tom vertelt over credit management

Hoe maak je een goede betaalherinnering? Mét een persoonlijke touch? In deze video deelt Tom, relatiemanager bij Buckaroo, tips en voorbeelden.

Lees meer

In 8 stappen naar een optimale customer journey

Voorkom verlaten winkelwagens, optimaliseer de customer journey in 8 stappen. Met tips van neuromarketeers en e-commercespecialisten.

Lees meer