Bomont

Over de uitdagingen en kansen in e-commerce en Shopware 6

Fashion, cadeau's en lifestyleproducten

Bomont is al 25 jaar modespecialist. Ze hebben 12 winkels in Nederland (met name in Zeeland) en een succesvolle webshop. Het grote aanbod van meer dan 150 merken is naar eigenzeggen de grote kracht van Bomont. Zowel toeristen als lokale consumenten zijn fan. Operationeel directeur Nawish Baars: "Voor sommige klanten zijn we ook een cadeauwinkel; weinig mensen gaan de deur uit zónder iets mee te nemen."

 

Eind 2021 is de webshop van Bomont overgegaan op een nieuwe e-commerceplatform, namelijk Shopware 6. De betalingen verlopen via de Buckaroo Payment Plugin, speciaal ontwikkeld voor Shopware 6

 

 

Visualiseren van producten door middel van video voor meer shop-the-look beleving op de webshop.
Visualiseren van producten door middel van video voor meer shop-the-look beleving op de webshop.

Inzetten op beleving

“We hebben veel enthousiaste klanten die het geweldig vinden om in onze fysieke winkels sfeer te proeven en nieuwe inspiratie op te doen”, vervolgt Baars. “Ook online moet je klanten inspireren. Dat doen we al, maar dit kan zeker nog beter. Daarom zijn we druk bezig met het ontwikkelen van een nieuw webshopplatform, waarmee we veel meer gaan inzetten op beleving. Denk aan shop-the-look suggesties of het visualiseren van producten door middel van video. Daarvoor wordt op dit moment een gloednieuwe filmstudio, waarin we gaan werken met modellen, geïnstalleerd op ons hoofdkantoor.”

 

Baars is ervan overtuigd dat het nieuwe platform en de eigen filmstudio volop mogelijkheden geven om klanten te inspireren met de laatste fashiontrends. Sociale media spelen daar volgens hem ook een belangrijke rol in. “De afgelopen dertig jaar zijn we altijd blijven investeren in groei en doorontwikkeling. Zo actualiseren we regelmatig het volledige inventaris en het merkenaanbod van onze winkels. Zo blijven we continu op zoek naar ruimte om te verbeteren.”

 

Met verschillende intenties winkelen

Het grote aanbod van meer dan 150 merken is de grote kracht van Bomont. Baars: “Omdat we een bepaalde stijl willen uitdragen, kopen we van veel merken niet de gehele collectie in, maar geselecteerde items, om zo tot een mooi assortiment te komen. Wat ons ook uniek maakt, is de combinatie van winkels in toeristische gebieden en grotere steden. Daardoor ontvangen we een brede klantenkring van mensen die met verschillende intenties winkelen. Waar toeristen echt funshoppen, kopen klanten in het verzorgingsgebied meer functioneel. En dan hebben we nog onze webshop, waar we ook een heel uiteenlopende klantenkring bedienen.”

"Waar toeristen echt funshoppen, kopen klanten in het verzorgingsgebied meer functioneel. En dan hebben we nog onze webshop, waar we ook een heel uiteenlopende klantenkring bedienen."

 

— Nawish Baars, operationeel directeur Bomont

Winkelinrichting van Bomont fashion en lifestyle; voor verschillende klantgroepen interessant.
Winkelinrichting van Bomont fashion en lifestyle; voor verschillende klantgroepen interessant.
Multi-paid checkout van Bomont, iDEAL is favoriet. Tijdens de sale worden ook achterafbetaalmethodes veelvuldig gebruikt.
Multi-paid checkout van Bomont, iDEAL is favoriet. Tijdens de sale worden ook achterafbetaalmethodes veelvuldig gebruikt.

Multi-paid checkout: iDEAL favoriet

De webshop van Bomont maakt gebruik van een multi-paid checkout. Gedurende het fashionseizoen is iDEAL de favoriete betaalmethode. Tijdens de sale worden ook achterafbetaalmethodes veelvuldig gebruikt.

 

Nawish Baars: “Voor ons is het een grote meerwaarde dat onze betaalpartner Buckaroo al de door onze klanten gewenste betaalmethoden heeft geïntegreerd in één platform. Klanten profiteren hier ook van, want als er een keer iets is, kunnen we snel schakelen.”

 

Bomont maakt ook gebruik van een loyaliteitsprogramma. Klanten ontvangen vanaf honderd euro aan bestedingen vijf procent van het bedrag in vorm van een waardecheque. “Die versturen we twee keer per jaar met de post en kan zowel online als in de winkel worden besteed. Voor mensen is het echt een cadeautje dat door de brievenbus valt.”

 

Webbouwer Xsarus over Bomont & Shopware 6

Eén van de grote wensen van Bomont voor het nieuwe platform: veel mogelijkheden op het gebied van unieke contentcreatie. Bomont gaat haar klanten inspireren door middel van creatieve landingpages, “shop the look”, promoties en blogberichten. Door de vergaande gebruiksvriendelijkheid van Shopware, kunnen zij straks zelf eenvoudig, unieke belevingen creëren met behulp van de Shopping Experiences module.

 

Sander Hobbel, accountmanager bij webbureau XSARUS: "Shopware 6 is een nieuw, fris platform waar eventueel maatwerk ook goed plaats kan vinden." Sander noemt als kenmerkende functionaliteiten de content, de user experience en een erg gebruiksvriendelijke user admin. Productpagina's kunnen snel aangemaakt worden en eenvoudig beheert. Daarbij kun je verschillende stijlen bepalen op categorie en productniveau.

 

"Kijk bij een eventuele overstap naar Shopware vooral of het functioneel toereikend is en bekijk alle mooie features die Shopware te bieden heeft, zoals bijvoorbeeld de Rule Builder en de Flow Builder." Bij Bomont heeft XSARUS een verdere aanvulling op omnichannelfunctionaliteit gedaan met hun eigen TableTop-modules.

 

Nieuwsgierig naar meer informatie over de Shopware 6? Lees de case op Xsarus Insights.

 

Bomont oprichter Ron Bouwman (l) met operationeel directeur Nawish Baars (r).
Bomont oprichter Ron Bouwman (l) met operationeel directeur Nawish Baars (r).

Ook gebruikmaken van Buckaroo's Payment Plugin voor Shopware 6?

Met de nieuwe Shopware 6 plugin is het nog eenvoudiger kunnen koppelen met POS-systemen, social media en met je payment service provider. Je kunt flexibel betaalmethoden aan- en uitzetten. En er zijn refund-mogelijkheid voor retouren.

 

Deel van deze tekst is overgenomen van Fashion United, maart 2022.