Sans begon 30 jaar geleden als kledingwinkel in Rijssen, provincie Overijssel. Opgericht door Herman Sans en nu onder leiding van zijn zonen Tom en Nick Sans. In 2008 startten zij een online shop. Een slimme zet, want Sans-Online groeide uit tot toonaangevende webwinkel met een Twinkle100-notering. Tom Sans: "Buckaroo sluit perfect aan op onze shop. We doen ook al 10 jaar zaken samen."
Onderwerp
Omnichannel
In de winkel van ruim 1.100 vierkante meter vind je mode voor vrouwen en mannen. Door casual merken voor een scherpe prijs aan te bieden én hun kenmerkende snelle levertijd heeft Sans meer dan 80.000 trouwe klanten. Bestel je online? Dan is de bezorging in de regio dezelfde dag bezorgd en in de rest van Nederland de volgende dag.
Tom Sans geeft aan: "Wekelijks hebben we bij Sans actuele kortingsacties die gevreesd worden in de markt. Onze voorraad is altijd actueel. Elke 6 weken wordt onze totale voorraad vernieuwd, zowel online als in de winkel."
Voordat Tom de winkel van zijn vader overnam startte hij eerst zelf een winkel, een franchiseonderneming. Na een aantal jaar begon hij samen met zijn broer Nick, toen nog werkzaam in de horeca, stap voor stap taken over te nemen die bij de modewinkel Sans hoorden. Vrienden van de twee waren handig met het bouwen van websites en zo begonnen ze langzaam aan met de online verkoop van een select aantal merken. Tom: “De marketingactiviteiten zijn verschoven van advertenties in (lokale) kranten naar betere vindbaarheid in Google. Vooral regionaal zijn we via Google goed te vinden.”
Circa 70 procent van de verkopen gaan via de webshop en 30 procent in de winkel. Ook het bestelvolume is online groter dan in de winkel. Anderzijds heeft de winkel weer geen last van retouren. En dat is online wel anders met een retourpercentage van bijna 50%. Een stijging van 10% ten opzichte van vorig jaar.
Wanneer een pakket retour komt, wordt deze gescand en krijgt de software van Buckaroo een seintje om het geld automatisch te retourneren. De koppeling met het e-commerceplatform van Factif maakt dit retourproces mogelijk.
De check-out bij Sans Online heeft meerdere stappen. Het alternatief, one-step-checkout, vindt Tom maar niks: “Alles op één pagina dat brengt verwarring. Hier staat wat, daar staat nog wat, hier een invulveld en daar. Liever begeleiden wij mensen stap voor stap door het betaalproces. Zonder al te veel afleiding."
“In 2008 waren wij op zoek naar een Payment Service Provider en kwamen bij Buckaroo terecht. Een goede prijs voor een stabiel (betaal)product. Betalen bij Sans Online kan op elke moderne manier. In Nederland kunnen klanten betalen via iDEAL, PayPal, creditcard of AfterPay. Voor Duitse klanten is Sofort beschikbaar en voor Belgische klanten Bancontact.”
Ook maakt Sans gebruik van een betaallink per e-mail, waarbij klanten op een Buckaroo betaalpagina uitkomen, maar in de look-and-feel van Sans.
Benieuwd hoe u uw betaalstrategie kunt optimaliseren? Download dan ons e-book.
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van uw betaalstrategie