Bestelling en pick-up apps vragen om in-app payments

 

Even een frietje halen na 17:00 uur is er in deze avondlockdown niet meer bij. Tenzij je bestelt en betaalt via een app. Dat hoeft overigens niet altijd een bezorgapp te zijn, want ook bij afhalen wordt steeds vaker gebruikgemaakt van een app. Zo staat je koffie sneller klaar wanneer je het in de rij al bestelt.  Restaurants en eetcafés vragen steeds vaker om een (aan)betaling te doen of reserveringskosten van te voren online over te maken. Het contactloos bestellen en betalen draagt bij aan de strijd tegen verdere verspreiding van het coronavirus in de horeca, maar het heeft nog een bijkomende voordeel: customer loyalty.

Pick-up apps

Al in de trein of tijdens het wachten in de rij bestellen en afrekenen? Dat kan bijvoorbeeld via de orderapp Foodsy. Foodsy is het eerste mobiele pre-order en pay platform van Europa. Aangesloten zijn onder andere Smullers, Döner Company en andere stationswinkels. Ook koffiezaken sluiten zich steeds vaker aan bij een order-app of beginnen er zelf een. In de VS hanteert Starbucks al een tijdje het pre-order concept: ongeveer één op de drie koffiebestellingen wordt daar inmiddels vooraf besteld. Nu in Nederland na 17:00 uur alleen nog pick-up mogelijk is, stijgen de betalingen via orderapps.

In-app bestellen en betalen

Een succesvolle bestelling hangt sterk samen met een succesvolle betaling. Bestellen en betalen gaat hand-in-hand. Buckaroo begrijpt dat. Daarom integreren wij als PSP het betaalgedeelte volledig in de look & feel van de app. De smart checkout past zicht op alle mobiele functionaliteiten aan, denk aan pre-fill van betaalinformatie en voorkeuren en  koppeling met betaalapps die op de telefoon van de gebruiker staan, zoals Google Pay of Apple Pay.

 

Foodsy order app in-app payments by Buckaroo

Customer Loyalty

Giftcards, spaarprogramma’s en kortingsacties: je kunt specifieke aanbiedingen doen via een app. De recent gelanceerde McDonalds app, maar ook het Burger King bestelsysteem lijkt breed omarmd te worden door jongeren die betalen én sparen voor hun favoriete meal. Om een app te lanceren hoef je geen internationale fastfood gigant te zijn, ook nationale ketens als De Beren en La Place zijn begonnen met ordering via de app (sparen kon al eerder). Ben je een kleine horecaondernemer? Dan heb je wellicht niet het budget om een app te lanceren, maar je kunt prima een mobile friendly website openstellen waarop lokale klanten een aantal hardlopers kunnen bestellen en betalen. Buckaroo partner Ad-up kan hierbij helpen.

 

Marc Wilmink, payment consultant bij Buckaroo: “Voor de coronacrisis waren consumenten al gewend aan apps zoals Thuisbezorgd, Foodora en Deliveroo, maar de pandemie heeft ook het gebruik van QR codes en eigen branded apps aangewakkerd. Je ziet dat veel horecagelegenheden inmiddels hun pick-up al wel goed ingeregeld hebben, maar de volgende stap is een soepel betaalproces met in-app payments.”

 

Foto credits: Dan Burton via Unsplash.

Lees ook:

Buckaroo introduceert Smart Checkout

Buckaroo introduceert Smart Checkout. Kenmerkend is de self-learning technologie die zich aanpast aan de betaalvoorkeur(en) van de consument.

Lees meer

Custom domain: je eigen URL in het checkoutproces

Met de feature Custom Domain kies je zelf de URL van je checkout, zodat de betaalpagina gelinkt is aan je eigen domein.

Lees meer